יום שלישי , 16 אפריל 2024
לא מספיק לזהות, להתריע או לצפצף. מערכת אקטיבית הבולמת אוטונומית את המכונית תציל מתאונה הרבה יותר ביעילות מנהג. צילום: וולוו
לא מספיק לזהות, להתריע או לצפצף. מערכת אקטיבית הבולמת אוטונומית את המכונית תציל מתאונה הרבה יותר ביעילות מנהג. צילום: וולוו

מערכות בטיחות אקטיביות – זו בדיוק הסיבה

רוני נאק

בתקופה האחרונה הולכת וגדלה תשומת הלב למערכות בטיחות אקטיביות. מערכות אשר מוכיחות שיש ביכולתן למנוע תאונות ולהציל חיים. לדאבוני המערכות הללו אינן עדיין בשיא סולם העדיפויות של קונה הרכב הממוצע – אשר יעדיף מחיר מופחת ולוותר על מערכת בטיחות אקטיבית שבעיניו חסרה ערך מוסף כמו שיש למשל לריפודי משודרגים או מרכב בשני גווני צבע.

למזלנו – הגישה הזו תגרום כנראה לצמצום האוכלוסיה של הלקוחות האלה. מצד שני מורגשת גם דרישה למערכות בטיחות אקטיביות מצד לקוחות מעודכנים יותר, או כאלו שחוו על בשרם אירועים על הכביש. אנחנו בעד מערכות הבטיחות החדשות – לא כתחליף לתשומת הלב אלא כעזר לנהגים של היום אשר מתמודדים עם חלוקת קשב בלתי אפשרית.

לשמחתנו גם NCAP – אשר מבצעת גלובאלית את מבחני הריסוק (למעט אמריקה הצפונית) שמה דגש על המערכות הנ"ל ופיתחה מבחנים משלה – המדמים אירועים אמיתיים – כדי לקבוע לנו אילו מכוניות חדשות מצויידות במערכות הבטיחות האקטיביות היעילות ביותר. כולם מרוויחים מזה – אפילו אלו שבחרו בריפודי עור מושקעים על פני חבילת הבטיחות.

Check Also

תיראו מופתעים: גם BYD מבטיחה 1,000 ק"מ

המירוץ ל-1,000 ק"מ מתעצם וגם BYD טוענת כי סוללות הדור השני מתוצרתה יספקו את הצפיפות האנרגטית הדרושה כדי להניע רכב חשמלי על פני 1,000 קילומטרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

nine − 6 =