יום שני , 10 דצמבר 2018
דף הבית » מבחני דרכים » מבחן דרכים סאנגיונג רקסטון
מבחן דרכים סאנגיונג רקסטון
מבחן דרכים סאנגיונג רקסטון החדש - הצעת המכר הטובה ביותר למשפחה המטיילת. צילום: רונן טופלברג

מבחן דרכים סאנגיונג רקסטון

• מחיר: 240,000 שקלים

• צריכת דלק (מבחן): 10.0 ק"מ/ל'

• 181 כ"ס/43 קג"מ

• Low 1:1.48

• 9 כריות אוויר/7 מושבים

רוני נאק

לפני קצת יותר משני עשורים, אחרי שפרסמתי את מבחן הדרכים לסאנגיונג מוסו, ישבתי מול מנהל של מותג מתחרה ששאל אותי לגמרי ברצינות:"תגיד. היית שם את הכסף שלך על הרכב הזה?" – ואללה…גמגמתי. אם המפגש הזה היה מתקיים היום (ועזבו את זה שאותו רכב שטח מתחרה כבר מזמן עבר מהעולם) לא הייתי מהסס לענות – "כן".

מבחן דרכים סאנגיונג רקסטון החדש - הצעת המכר הטובה ביותר למשפחה המטיילת. צילום: רונן טופלברג

מבחן דרכים סאנגיונג רקסטון החדש – הצעת המכר הטובה ביותר למשפחה המטיילת. צילום: רונן טופלברג

סאנגיונג רקסטון חדש

ובכן…הכל חדש. זו לא עוד מתיחת פנים או רענון – אלא שינוי עמוק ומהותי של הרקסטון אחרי שנים שמצבה של סאנגיונג העולמית לא היה ברור. על בסיס שלדת סולם חדשה – קשיחה ועמידה יותר ועם מרווח סרנים מוגדל ל-286.5 ס"מ יש הרבה מקום למרכב להתבטא. עוד לפני כן אציין את עצמות העצה הכפולות שיש במתלים הקדמיים ואת הסרן החי עם מנגנון רב-חיבורים מאחור – סידור די דומה למה שמוצאים בטויוטה לנדקרוזר.

המרכב עצמו גדול למדי האורך הכללי 485 ס"מ, הגובה: 182.5ס"מ והרוחב 196 ס"מ – רקסטון החדש הוא רכב גדול. והמידות הללו באות לידי ביטוי בעיקר בפנים. שם תמצאו קבינה גדולה ומרווחת – מושבים עם תמיכה טובה ואיכות כללית שלא נופלת מאלו של יונדאי וקיה – הדודניות רבות המכר מקוריאה.

מבחן דרכים סאנגיונג רקסטון החדש - הצעת המכר הטובה ביותר למשפחה המטיילת. תא נהג מושקע שלא מגיע בינתיים אלינו. צילום: סאנגיונג

מבחן דרכים סאנגיונג רקסטון החדש – הצעת המכר הטובה ביותר למשפחה המטיילת. תא נהג מושקע שלא מגיע בינתיים אלינו. צילום: סאנגיונג

עיצוב תא הנהג נקי ומסודר מאד – איכותי כאמור – ועם גלגל הגה שמנמן ומצופה עור – נעים ללפיתה ועם מיתוג רב. במרכז הקונסולה בלם חניה חשמלי מפנה חלל נוסף ולידו ברז השולט בתיבת ההעברה עם ה-LOW ביחס של 1:1.48   שימושי למדי. לצד בקרת אקלים, מחשב דרך ועוד ציוד תקני רב שאותו תוכלו להוריד מכאן – חשוב לציין את מערכות הבטיחות המקוריות הכוללות בקרת סטייה מנתיב, בלימת חירום אוטונומית, קריאת תמרורים וניטור מרחק לפנים – זאת לצד 9 כריות אוויר ומערכות בקרת היציבות והמשיכה.

שורת המושבים השלישית מציעה מימדי רוחב וגובה טובים אולם מעט מאד מקום – עומק – לרגליים – וזה מגביל אותם לילדים או לנסיעות קצרות. לחיוב אציין את יחידת המיזוג האחורית אשר הרשימה בעוצמה וביעילות הקירור. מצד שני אין כמעט שטח שמשות מאחור – וילדים שיישבו שם יחושו מעט קלסטרופוביה.

מבחן דרכים סאנגיונג רקסטון החדש - הצעת המכר הטובה ביותר למשפחה המטיילת. צילום: רונן טופלברג

מבחן דרכים סאנגיונג רקסטון החדש – הצעת המכר הטובה ביותר למשפחה המטיילת. צילום: רונן טופלברג

רכבי המבחן צוידו במערכות מולטימדיה מקומיות – אלו יוחלפו בהמשך במערכות מקוריות עם מסך גדול ואיכותי יותר. לקוחות אשר ירכשו את הרקסטון עם המערכת המקומית יוכלו להחליף ללא תשלום למערכת המקורית – כך הובטח על ידי בכירי היבואנית – טלקאר.

בתחום ההנעה אין הרבה בשורות – מנוע טורבו דיזל עם טכנולוגיות ממרצדס בנפח 2.2ל' ותפוקה של 181 כ"ס ו-43 קג"מ. העברת הכוח נעשית דרך תיבת הילוכים אוטומטית פלנטארית (הנרכשת מספקית קטנה בשם דיימלר) עם 7 יחסי העברה. הכוח יורד לגלגלים דרך תיבת העברה והנעה אחורית, כפולה או כפולה עם LOW – בבחירת מתג סיבובי קטן. במהלך המבחן הגענו לממוצע צריכת דלק של כ-10 ק"מ/ל'.

מבחן דרכים סאנגיונג רקסטון החדש - הצעת המכר הטובה ביותר למשפחה המטיילת. צילום: רונן טופלברג

מבחן דרכים סאנגיונג רקסטון החדש – הצעת המכר הטובה ביותר למשפחה המטיילת. צילום: רונן טופלברג

נהיגה סאנגיונג רקסטון

בשלוש מילים:"חוויה נעימה מאד". הוא לא גרזן מהיר וחד, ולא רך מתנודד או רופס. סאנגיונג רקסטון החדש מאוזן יפה – ועם כיול מתלים נכון מאוד מצליח לספק נוחות נסיעה טובה מאד – בידוד וספיגה של כבישים עירוניים – וגם להציג NHV מעולה בכביש פתוח. בידוד רעשי דרך ורוח מצוין וגם המנוע אינו נוכח כלל בקבינה.

עם משקל עצמי של 2.2 טונות לא מדובר כאן בכלי מהיר במיוחד – אבל זה לא הייעוד. הזמן ל-100 קמ"ש אורך כמעט 12 שניות והמהירות המירבית היא 185 קמ"ש. אולם תאוצות הביניים טובות למדי – בעיקר בזכות זמינות הכוח הטובה של מערכת ההנעה (שילוב מנוע+תיבת הילוכים) אשר נשארת ערנית ומגיבה יפה לשינוי בלחץ על המצערת.

סאנגיונג רקסטון לא מיועד להיות מכונית נהיגה מחודדת ובכביש מפותל הוא רך מדי אבל תמיד מדויק ולא עושה דברים לא נחמדים שעשויים להכניס נהג לא ערני לצרות. עוצמת בלימה טובה, ומשקל דוושה נכון מחזקים את תחושת הביטחון.

מבחן דרכים סאנגיונג רקסטון החדש - הצעת המכר הטובה ביותר למשפחה המטיילת. צילום: רונן טופלברג

מבחן דרכים סאנגיונג רקסטון החדש – הצעת המכר הטובה ביותר למשפחה המטיילת. צילום: רונן טופלברג

סאנגיונג רקסטון בשטח

במצבו הסטנדרטי רקסטון החדש יכול לשמש רכב טיולים משפחתי נהדר. יש המון מקום בתוכו לכל הציוד שצריך ועם מרווח גחון מקורי של 21.5 ס"מ אפשר להתמודד עם רוב השבילים ההגיוניים שבשטח. זווית הגישה – בחזית – מאתגרת ושטוחה – רק 20 מעלות והצצה לתוך הפגוש מגלה מצנן-ביניים הממוקם נמוך ובחזית (הזדמנות מעולה לפיתוחים של אפטרמרקט). וזו לטעמי המגבלה העיקרית בשטח. מיגוני גחון יש כבר בהיצע מ"רסטה" ו"אספיר" וערכת מתלים עם קצת יותר גובה וצמיגי נכונים יוכלו לקחת אתם עמוק יותר המדברה – לאן שאנחנו אוהבים לנדוד בכל הזדמנות. אבל גם ללא הנ"ל למתלים יש יכולת גיהוץ מרשימה, טווח התנועה של הסרן מאחור מרשים מאד לכלי סטנדרטי ובקרת המשיכה מתמודדת – עם סבלנות – גם כשיש גלגל באוויר. במורד יש בקרת ירידה – אבל גם בלעדיה ה-LOW קצר מספיק כדי לשמור על קצב בטוח גם כשתלול מעבר לסביר. ואז, בסוף יום, בחניון הלילה אפשר לחבר גרילנדה לשקע 220v כדי שלא לפספס את הגוון הנכון של האמצע של הסטייק.

מבחן דרכים סאנגיונג רקסטון החדש - הצעת המכר הטובה ביותר למשפחה המטיילת. צילום: רונן טופלברג

מבחן דרכים סאנגיונג רקסטון החדש – הצעת המכר הטובה ביותר למשפחה המטיילת. צילום: רונן טופלברג

סאנגיונג רקסטון לסיכום

אם היה מסתכל ימינה ושמאלה הרקסטון היה מגלה שהוא נשאר לבדו. במחיר של 240 אלף שקלים הצעת הערך של סאנגיונג רקסטון החדש היא פנטסטית. חווית הנסיעה בכביש נעימה מאד, מערכות הבטיחות המקוריות מוסיפות לערך ויחידת ההנעה חסכונית ויעילה. יש יכולת אמיתית גם בשטח – ועם מעט השקעה אפשר להרחיב הרבה יותר את היכולת מעבר לכביש. והתשובה? "כן" – קנו סאנגיונג רקסטון – זה יעשה לכם טוב.

 

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*

http://bit.ly/2opbTV6