יום חמישי , 25 אפריל 2024
מרצדס EQC החשמלית עם מהלך לא שגרתי של תמחור נמוך. צילום: מרצדס
מרצדס EQC החשמלית עם מהלך לא שגרתי של תמחור נמוך. צילום: מרצדס

מלחמת המכוניות החשמליות

רוני נאק

השבוע התקיימה אי שם בסקנדינביה ההשקה של רכב הפנאי החשמלי החדש של מרצדס – EQC – כלי רכב אשר זכה לשבחים רבים בקרב מי שישבנו זכה לשזוף את מושבי העור של הבנץ החשמלית. אלא שלצד מפרטים טכניים וחוויות נסיעה אישיות הגיע נתון מפתיע למדי. המחיר. הייתכן כי דווקא מרצדס שולפת את קלף המחיר בקרב הצפוי מול אאודי ETRON אשר מסירותיה בישראל יחלו בקרוב ויגואר iPACE  שהיה הראשון להגיע אבל לא מצליח לקבוע ראש גשר בריטי מול מותגי הציר.

והתהליך שקורה למול עינינו הוא שעד לתחילת השנה הבאה – 2020 – יהיו זמינים לרכישה בישראל שלושה רכבי פנאי חשמליים ויקרים של מותגי הפרימיום. אמנם עדיין נישתי למדי ביחס לשוק של כ-280 אלף כלי רכב, אבל זו ההתחלה. ועוד דבר שמתחיל להיראות מעבר לאופק – שינוי המס הירוק. כן כן – זה הוא צפוי להתעדכן שוב בתחילת השנה ולהשפיע על המחירים של המכוניות – עד כמה תהיה עמוקה השפעתו. האם יגע גם בכלי רכב חשמליים הניזונים מחשמל המופק בישראל באופן שעדיין יוצר זיהום? החוק עדיין בחזקת נעלם.

Audi e-tron - מחר (יום רביעי) באירוע לעיתונות הרכב הישראלית. באילת לא בשלג. צבר הזמנות גדול נתן לצ'מפיון את הבטחון לקיים אותו. צילום: אאודי
Audi e-tron – מחר (יום רביעי) באירוע לעיתונות הרכב הישראלית. באילת לא בשלג. צבר הזמנות גדול נתן לצ'מפיון את הבטחון לקיים אותו. צילום: אאודי

ובכן הנה המספרים כפי שידועים היום:

– יגואר iPACE  – ספורטיבי מאד באופיו, מצויד ב-400 כ"ס, טווח מוצהר של 470 ק"מ מסוללה של 90 קווט"ש. עולה כ-454 אלפי שקלים.

– אאודי ETRON  – פונה יותר לכיוון של SUV המוכר לנו. מצויד ב-360 כ"ס (מצב BOOST לפרק זמן קצר מעלה ל-408 כ"ס), טווח מוצהר של "עד" 417 ק"מ בזכות סוללה של 95 קווט"ש. עולה החל ב-392,500 שקלים.

– מרצדס EQC – שפירוש סימונה האנגימטי ממקם אותה באותה קבוצת גודל כמו GLC (מתבססת על אותה הפלטפורמה אגב). התפוקה עומדת על 408 כ"ס, הטווח המוצהר עומד על 450 קילומטרים והכוח מגיע מסוללה של 80 קווט"ש. הנתונים היבשים של היצרן מלמדים על יעילות אנרגטית עדיפה על שתי האחרות. אבל נתון עוד יותר מעניין הוא המחיר. החל ב-350 אלפי שקלים (לנו ניתן טווח של בין 350 ל-400 אלפים תלוי בגרסה ושינויים רגולטוריים שיהיו אשר ישפיעו על כל השוק מן הסתם).

יגואר iPACE - היה הראשון להביא את הבשורה עם כלי מעוצב וחזק. בפועל הלקוחות לא נהרו בהמוניהם. צילום: יגואר
יגואר iPACE – היה הראשון להביא את הבשורה עם כלי מעוצב וחזק. בפועל הלקוחות לא נהרו בהמוניהם. העדיפו לחכות יותר ולשלם פחות באאודי. צילום: יגואר

זה לא אופייני שמרצדס משחקת את משחק המחיר. ואם אני יודע שתג מחיר נמוך אינו SUP בר קיימא – בטח יודעים את זה גם במרצדס. בנוסף, זה סוד גלוי שבמותגי הפרימיום המחיר המוצג ללקוח בטבלט הדיגיטאלי שליד הרכב באולם התצוגה הממוזג – הוא נקודות פתיחה נזילה למדי למו"מ על המחיר. ויש בדיחות פנימיות רבות סביב העניין הזה – אבל בגדול אפשר להגיע לעשרות אחוזי הנחה "ליד האוטו" כמאמר הסוחרים.

אז הכלים במשחק השח מתחילים לנוע לקראת העימות הבלתי נמנע על כיסו של הלקוח. וזה יהיה מעניין. מה שעוד יהיה מעניין זה יהיה לראות את הפנים של הבעלים החדש של אחד משלושת אלו המחפש עמדת טעינה. בהצלחה עם זה.

הנה עמדת טעינה בפעולה. מרגש למדי. אולי לא כרגע אבל חכו לחרדת הטווח שתשתלט עליכם ואז נסו למצא אחת ולצפות שתהיה תקינה ופנויה. צילום: מרצדס
הנה עמדת טעינה בפעולה. מרגש למדי. אולי לא כרגע אבל חכו לחרדת הטווח שתשתלט עליכם ואז נסו למצא אחת ולצפות שתהיה תקינה ופנויה. צילום: מרצדס (ראו איך הסמל ישר בגלגל אין על הגרמנים)

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

4 × 4 =