יום שלישי , 17 ספטמבר 2019
ראשי » חדשות » מכונית חשמלית? קור מקצר בכחצי את הטווח
קר בחוץ? מתחת ל-6 מעלות טווח הנסיעה של מכונית חשמלית יתקצר בכמעט חצי. צילום: NSTV
קר בחוץ? מתחת ל-6 מעלות טווח הנסיעה של מכונית חשמלית יתקצר בכמעט חצי. צילום: NSTV

מכונית חשמלית? קור מקצר בכחצי את הטווח

רוני נאק

זו עובדה ידועה שטמפרטורות קיצוניות יכולות להשפיע לרעה על הביצועים של רכב חשמלי. שילוב של חימום או מיזוג ימשיכו וירעו עוד יותר את המצב ויגרמו לסוללות הליתיום המזינות את המנועים במכוניות החשמליות לפרוק את מטענן מהר הרבה יותר. אבל כמה מהר?

ובכן בסוף השבוע פרסם ה-AAA מחקר שמטרתו לעזור למשתמש מן השורה להבין טוב יותר את המגבלות של המכונית החשמלית שלו – כי מי שבנה את הרכב בוודאי שלא יספר לו דברים כאלה – ולדעת למה לצפות כשיצא לכבישים בימים קרים במיוחד או חמים ביותר. הנה התקציר.

 

קר בחוץ? מתחת ל-6 מעלות טווח הנסיעה של מכונית חשמלית יתקצר בכמעט חצי. צילום: BMW
קר בחוץ? מתחת ל-6 מעלות טווח הנסיעה של מכונית חשמלית יתקצר בכמעט חצי. צילום: BMW

ובכן – טווח הנסיעה של רכב חשמלי עשוי לרדת בכ-41% כאשר הטמפרטורה מגיעה או יורדת מ-6 מעלות צלזיוס והחימום ברכב מופעל – כך על פי הדוח. זאת אומרת שאם תכננתם נסיעה של 100 קילומטרים, ביום חורפי סוער וקר, אתם תוכלו לנסוע רק 59 קילומטרים עד שהמכונית תעצור. אבל לא רק הטווח מתקצר גם עלויות השימוש עולות כי אתם נוסעים פחות עם אותה טעינה בדיוק והמחיר של הטעינה זהה בכל מזג אוויר.

כשחם המצב פחות גרוע. המחקר של ה-AAA גילה כי בטמפ' של 35 מעלות צלזיוס ומעלה בנסיעה בה המזגן דולק – יתקצר טווח הנסיעה ב-17% והעלויות יאמירו בהתאם.

הפתרון הקל הוא לחמם או למזג את הרכב לפני הנסיעה כאשר הוא עדיין מחובר לטעינה בקיר – מה שעשוי להפחית במידת מה את העומס על המצבר בהמשך הנסיעה.

צפו גם בזה

Audi AI:TRAIL חזון העתיד בשטח של אאודי שנראה לי די סבבה. צילום: AUDI

רכב השטח של העתיד AI:TRAIL

רחפני תאורה, קבינה מינימאליסטית, מערכות עזר רבות - רכב השטח העתידי לפי AUDI

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

9 − 8 =