רוני נאק
אם פורשה, למבורגיני, פרארי יכולים – אז גם לוטוס, המיקרו מותג הבריטי יכול לפסוע החוצה ממשבצת יצרנית רכבי הספורט ומכוניות העל ולשים נעל נהיגה רכה וענוגה גם על המשבצת המטונפת בבוץ של ה-SUV – שם כולם יודעים נמצא היום הכסף.
• חולמים על רכב חדש? עכשיו אתם יכולים!
ולא צריך להרחיק מעבר לפורשה – שדגמי ה-SUV שלה הם הנמכרים ביותר בליין הדגמים. וזו במידה רבה יכולה להיות מודל לחיקוי – במישור העסקי – ללוטוס הקטנה. ולא בטוח שלוטוס אשר מייצרת מכוניות ספורט טהורות משנת 1948 – ששה להרים גחון ולנעול צמיגים דו-שימושיים. אבל אין ברירה כנראה. הבעלים הנוכחיים – GEELY סינית שגם מחזיקה את VOLVO ואת מותג הספורט של וולוו פולסטאר – פחות סנטימטאלי ומונע גם מהצבע של הדיו בתחתית המאזן של החברה. ואין כמו SUV שרירי בקבוצת הפרימיום+ כדי לשפר תוצאות.
לפי הפרסומים לוטוס מתכננת SUV גדול עם 4 דלתות (זה גם שמו) שעתיד להתחרות עם פורשה קאיין, ב.מ.וו X6, אאודי Q8, למבורגיני אורוס ו…הבנתם. אצלנו אלה מכוניות שעולות בין 800 ל-1.7 מיליון שקלים. אקיצר – יש כאן כסף לעשות.
בזכות הבעלות של GEELY יש ללוטוס עתה גישה לפלטפורמות המודולאריות ולמערכות ההנעה של וולוו. וספציפית לפלטפורמת SPA אשר משמשת את מיודענו וולוו XC90 ו-XC60 לצד דגמים נוספים גם במסגרת המחושמלת של פולסטאר.
כדי שהעסק יהיה רווחי ה-SUV עתיד להיות מיוצר בסין במפעל שמסוגל לעמוד בנפחי היצור הגדולים הנדרשים כדי להתאזן במהירות. הצפי הוא כ-3000 יחידות בשנה ותג המחיר עתיד להיות – כך על פי הפרסומים – תחרותי למותג כמו לוטוס עם 80,000 אירו כמחיר מטרה לגרסת הכניסה.