כדי לצלוח את המבדקים המחמירים ברשויות ההגירה של אמריקה עבר המיקרוואן החדש של פיאט הסבה בסגנון קרוסאובר והפך להיות פיאט 500L טרקינג (Fiat 500L trekking).
הגלובליזציה חוגגת. ראש חטיבת השיווק של קבוצת קרייזלר האמריקאית, פריזאי בשם אוליבייה פרנסואה (Olivier Francois), עם המבטא ההולם, הוא זה שחשף על בימת תערוכת לוס אנג'לס האמריקאית, את המיקרוואן האיטלקי החדש, פיאט 500L. אבל כדי שהמיקרוואן יצליח במבדקי רשויות ההגירה הקשוחים, הוא התאמן על המבטא, התלבש בקרוסאובריות אמריקאית והפך ל"500L טרקינג" (500L Trekking).
כמקובל בקבוצת כלי הרכב מפיאט ששמם נושא את השם "500", גם כאן כלי הרכב מצויד באשליה אופטית שמציגה אותו לעולם כאילו הוא קטן מכפי שהוא באמת. הוא נראה כמיקרוואן, גרסה מעט מוגבהת של פיאט 500 הקטנה (שגם היא לא כזאת זעירה בפועל), אבל בפועל זהו כלי רכב לא קטן, עם בסיס גלגלים של 261 ס"מ, רוחב של 178 ס"מ וגובה של 166 ס"מ. האורך שלו, עם זאת, צנוע למדי, עם כ-415 ס"מ מפגוש לפגוש. פרנסואה מצהיר שתכנון הפנים של הפיאט הזה מייצר מרחב דומה לזה שמציעה מכונית גדולה; קרייזלר 300 למשל.
את ה-500L וגם את גרסת הטרקינג מזיז באמריקה מנוע בנזין מוגדש, מסדרת המנועים מולטי אייר (Multi Air), בנפח של 1.4 ליטר בסך הכל, שמצליח להפיק 160 כ"ס ומומנט של לא פחות מ-25.4 קג"מ. תיבת ההילוכים – אוטומטית-רובוטית כפולת מצמדים בת שישה הילוכים.
הטרקינג נראה קשוח, אבל האם הוא מצויד בהתאמות להצלבות במתלולי הגראנד קניון? ובכן, לא ממש. בתחתית המרכב הותקנו מגיני פלסטיק קשוחים, אבל זהו, בערך. הוא לא הוגבה להתנשא מעל סלעים, ההנעה שלו קדמית בלבד ותשכחו מנעילות דיפרנציאל, הילוך כוח או שנורקל. אחרי ביקורים של סופות בסגנון סנדי באמריקה, אולי דווקא היה מקום לשקול.