שבת , 27 אפריל 2024
פורד ברונקו
פורד ברונקו 5 דלתות - מגיע מוכן לשטח עם כל מה שצריך. תחילת יצור באביב 2021 ויגיע גם לישראל. צילום: פורד

פורד ברונקו נחשף עם צמיגי 35 אינץ' מקוריים!


רוני נאק

חיכינו לו והלילה זה הגיע! פורד BRONCO החדש – יותר משני עשורים מאז שפורד איפסנה את השם ברונקו – היא מציגה הלילה את BRONCO כתת-מותג עם שני דגמים ובינתיים שלוש גרסאות. הבשורות המרתקות הן שפורד לא חסכה דבר מאנשי השטח שמחפשים יכולת אמיתית (ופחות נוטים להתרפק על ברכי נוסטלגיה מאובקת) ויצרה מה שנראה מהנתונים רכב שטח רציני ביותר!

שלדה פורד ברונקו
שלדת סולם ועליה מרכב, סרנים של DANA עם נעילות דיפ' קדימה ואחורה, בולמי זעזועים בילשטיין וצמיגי נהדרים לשטח – הכל מקורי. צילום: פורד

הבסיס הוא שלדת סולם גלובלית המשרתת גם טנדר פורד ריינג'ר – אבל זו עברה שינויים כדי לאכלס סרן דנה 44 אחורי עם נעילת דיפ', ומתלה קדמי נפרד עם דיפ' נוסף של דנה שגם הוא מצויד בנעילה. על התליה אחראים קפיצי סליל פרוגרסיביים ובולמי זעזועים מקוריים המגיעים מבילשטיין. כחלק מחבילת איבזור בשם "סאסקווטש" הברונקו מקבל צמיגי 35 אינץ' (315/70R17) על חישוקי אלומיניום 17 אינץ' עם בידלוקים – הללויה! אגב, הצמיגים הבסיסיים ביותר הם במידה של 255/70R16 – שגם הם מתאימים לשטח. עוד נספר על מוט מייצב קידמי בר ניתוק – גם תחת עומס, בורר מצבי נהיגה עם 7 מצבי שטח כביש שונים (GOAT), פגושי ברזל קדמיים ואחוריים, מגיני סף מקוריים, ועוד רשימה של כ-200 פריטי איבזור מקוריים מהבית.

פורד ברונקו קצר
פורד ברונקו קצר יהנה מתיבת הילוכים ידנית עם 7 הילוכים וכל חבילות האבזור הזמינות לגרסה הארוכה. צילום: פורד

מערכת ההנעה מאפשרת בחירה בין שני מנועי טורבו בנזין. 2.3ל' המפיק 270 כ"ס ו-43 קג"מ וגם מנוע בנזין V6 כפול מגדשי טורבו בנפח 2.7ל' המפיק 310 כ"ס ו-55 קג"מ. רק גרסת BRONCO הקצרה עם מנוע 2.3ל' מקבלת תיבת הילוכים ידנית עם 7 יחסי העברה (מיוצר על ידי GETRAG שגם מספקת תיבות 7 הילוכים לפורשה) שאחד מהם הוא הילוך זחילה קצר במיוחד (ומסומן ב"C" בידית). יש כמובן גם תיבת הילוכים אוטומטית שתהיה הבחירה היחידה בגרסת ברונקו 5 דלתות. אל חשש חבריי המאובקים יש גם תיבת העברה – TRANSFER – לא אחת – שתיים. הסטנדרטית מכילה יחס LOW של 2.72:2 (נתון יצרן קצת מכובס בינינו) והשניה מכילה גם דיפ' מרכזי ו-LOW רציני ממש ביחס של 3.06:1.

תא נהג פורד ברונקו
הקבינה משותפת לשתי הגרסאות והיא מודרנית וטכנולוגית כולל אופציה למסך 12 אינץ' ו-7 מצבי נהיגה. צילום: פורד

לטבלת השוואה מול רנגלר רוביקון

קצת זוויות (על צמיגי 35): 43.2 מעלות זווית גישה, 37.2 מעלות זווית נטישה, זווית בטן של כ-150 מעלות תלוי בצמיגים ובבסיס הגלגלים. מרווח הגחון הוא כ-30 ס"מ (עם חבילת ססקוואץ). מהלך המתלים גם הוא משמעותי למדי עם כ-30 ס"מ בכל צד.

במידות: בסיס הגלגלים של ברונקו קצר הוא 255 ס"מ ושל הברונקו הארוך עומד על 295 ס"מ. הרבה פרטים נוספים נרחיב בהמשך.

עוד נספר לכם על מולטימדיה עד 12 אינץ' עם מפות ניווט שניתן להוריד אליה, דלתות פריקות שלא גורמות לך לוותר על מראות הצד, גג פריק בשלושה חלקים שונים ועוד

מחיר פורד ברונקו 3 דלתות יחל בארה"ב ב-30 אלף דולרים, מחיר הברונקו 5 דלתות יתחיל מכ-35 אלף דולרים. במכפלות שאנו מכירים אצלנו הרכב יעלה די קרוב – ואולי קצת מעל – למחיר של הרנגלר.

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 × one =