רוני נאק
זהו זה. GMC חשפה את ההאמר החשמלי ולרווחת אחדים וצערם של אחרים הוא דומה (מדי) להאמר H2 אבל זה באמת שטויות שכן מדובר במפלצת של ממש.
על בסיס הפלטפורמה החשמלית של GM יש סוללת אולטיום חדשה וענקית עם קיבולת של יותר מ-200 קוט"ש אשר מזינה שלושה מנועים חשמליים (שניים מאחור ואחד לפנים). התפוקה המשותפת עומדת על 339 כ"ס לכל אחד מהמנועים האלה ויחס הנתון מגיע לכ-1,000 כ"ס. נתון המומנט מטעה שכן מדובר במומנט המגיע לגלגלים דרך יחס הפחתה (וכמו שאתם בטח הייתם אמורים לדעת, אם לא הייתם בורחים לים בשיעור חשבון) המומנט בגלגלים הוא המומנט המופק במנוע כפול יחס ההעברה של ההפחתה. ובכן GMC מצהירה על כ-1,500 קג"מ בגלגלים.
אנשי השטח ישמחו אולי לדעת כי להאמר החשמלי יש מתלי אוויר נפרדים בכל פינה. לאלו יש יכולת להרים את מרווח הגחון לעד ל-40 ס"מ לנסיעת שטח מאתגרת או לרדת למרווח של 20 ס"מ כשנוסעים בכביש. המנועים האחוריים אינם מחוברים ביניהם פיזית כך שנעילת דיפ' אחורית מתקבלת כאפקט אלקטרוני. בחזית יש נעילה דיפ' מכאנית. הצמיגים המקוריים הם בקוטר 35 אינץ' ו-GMC כבר הודיעה כי 37 בהחלט נמצאים ברשימת האופציות.
עוד פיצ'רים כוללי גג פאנלים פריק, היגוי לכל ארבעת הגלגלים כולל מצב "סרטן" המאפשר תנועה הצידה, טעינה סופר מהירה של עד 350 קו"ט, מצב הזוי למדי של זינוק מהמקום שיעיף את המסה (הלא מוצהרת על ידי GMC) ל-100 קמ"ש ב-3.0 שניות בלבד. בחזית יש תא מטען שני, תאורת ה-LED עם אנימציה משעשת בעת הטעינה שלה. דלת הארגז האחורי נפתחת לעוד שני שלבים ויוצרת בעצמה מדרגה נוחה לארגז. GMC מיקמה מצלמות בבתי הגלגלים הקדמיים כדי לעזור לנהג לכוון את עצמו בשטח טכני. מתזי מים מנותבים לעדשות האלה שלא יעברו חיים פשוטים.
מה אין בהאמר החשמלי? ובכן אין מערכת ניפוח צמיגים מרכזית המאפשרת שינוי לחץ האוויר תוך כדי נסיעה. אבל יש פיצ'ר נחמד שבו הרכב צופר כשלחץ האוויר יורד לערך המבוקש לפני הכניסה לשטח. עוד דבר שאין זה LOW כי אין טרנספר וגם כי לא צריך. בהעדר ביצי דיפרנציאלים – הגחון כולו יהיה ממוגן לכל אורכו באופן אחיד.
GMC האמר החשמלי יגיע לשווקים כדגם 2022.