תומר הדר
מה קורה כאשר יצרנית רכב, מהגדולות בעולם, מגישה תביעה בבית משפט ישראלי נגד יצרנית של אופניים? התשובה עשויה להפתיע גם אתכם. את JLR, חברת האם של יגואר ולנד רובר באמת שאין צורך להציג. את מותג האופניים JAGER דווקא צריך. מדובר במותג אופניים שאינו מהגדולים בעולם, המשווק בישראל באמצעות אקופאן. JLR, חברת האם של יגואר החליטה שלדעתה השם JAGER דומה יותר מדי ליגואר- והחליטה לתבוע את יצרנית האופניים דווקא בבית משפט ישראלי.
על פי טענת יגואר, באמצעות עוה"ד הני רוזנצוויג ושות', סימן המסחר "ג'אגר בייקס" דומה עד כדי להטעות לסימני המסחר שלה. עוד טענה יגואר כי לאור התאוצה שחלה בשוק האופניים החשמליים והעובדה שהם נתפשים יותר ויותר כתחליף לרכבים פרטיים, קיים חשש להטעיית לקוחות כך שיחשבו שאופני "ג'אגר בייקס" הינם מבית "יגואר". יצרנית האופניים, שיוצגה על ידי משרד עוה"ד בוסתנאי הדגישה כי לא קיים סיכוי שרוכשי אופניים חשמליים יתבלבלו ויחשבו שמדובר במוצר מבית יגואר.
לאחר שורה ארוכה של התדיינויות, שכללו בין היתר התייחסות למהותו של סימון מסחרי ומוניטין קבעה סגנית רשם סימני המסחר, גב' ז'קלין ברכה כי אין כל דמיון מטעה בין המותג של יצרנית האופניים החשמליים לסימניה של "יגואר". סגנית הרשם סיפקה קביעה מעניינת נוספת, לפיה למרות המגמה העכשווית בה אופניים חשמליים תופסים יותר ויותר את מקומם של הרכבים הפרטיים, הרי שככל שמדובר ברכבי יוקרה, כדוגמת אלה של "יגואר", אין מקום לחשש שצרכנים יבלבלו בין רכבים כאלו לבין אופניים חשמליים. וכך, לא רק שיגואר העולמית נדרשה לאפשר את שיווק האופניים של JAGER – סגנית הרשם פסקה הוצאות בסך 65,000 ₪ לחובת "יגואר".