יום חמישי , 9 אפריל 2020
ראשי » חדשות » ג'יפ גלדיאטור MOJAVE
פותח מאמר ג'יפ בשטח
ג'יפ גלדיאטור MOJAVE - בנוי למהירות ועם תווית DESERT RATED חדשה למותג. צילום: JEEP

ג'יפ גלדיאטור MOJAVE


רוני נאק

ג'יפ הציגה הלילה שתי גרסאות אבזור חדשות לגלדיאטור ולרנגלר. הראשונה והמעניינת יותר היא גרסת MOJAVE (שם של איזור מדברי בדרום מערב ארה"ב ששטחו בערך פי 5 מזה של ישראל) של טנדר גלדיאטור. בניגוד למנהגה של ג'יפ לא מדובר כאן רק בחבילה קוסמטית אלא בסדרה של שינויים עמוקים למדי כאשר הבסיס לפיתוח עומד השימוש המדברי של הרכב שמאופיין ביכולת לנסוע מהר על פני השטח הפתוח וגם כמובן להתמודד עם חול וסלעים ולא בזחילה איטית סטייל רוביקון.

בתוך מאמר ג'יפ בשטח
ג'יפ גלדיאטור MOJAVE – בנוי למהירות ועם תווית DESERT RATED חדשה למותג. צילום: JEEP

השינויים מתחילים עם שלדה מחוזקת בקצוות ובאיזורים נושאי העומס – זאת כדי להתמודד עם האנרגיה הרבה יותר של נסיעה מהירה. בנוסף, ג'יפ פיתחה יחד עם FOX בולמי זעזועים ייעודיים לגרסת מוהאבי. אלו בולמי מעקף בגודל 2.5 אינץ' עם מיכל חיצוני שיהיו פריט סטנדרטי בגרסה הזו. תפקיד המעקף הוא לספק מעבר לשמן סביב הבוכנה הפנימית כשהעומס מהיר וחזק כמו למשל בנחיתה מקפיצה ולהעניק ספיגה עדיפה ואחידה. עוד באיזורי השלדה נזכיר הגבהה של אינץ' אחד ביחס לגובה של הגלדיאטור רוביקון. אבל חכו. זה לא נגמר בזה. בחזית של באמפ-סטופ מקורי של FOX.

תא נהג ג'יפ
ג'יפ גלדיאטור MOJAVE – נראה בכל זאת מהודר לעכבר מדברי. צילום: JEEP

ג'יפ בחרה להישאר עם הסרנים המחוזקים יותר: דנה 44 לפנים ומאחור. אלו בהחלט חדשות טובות. תיבת ההעברה היא עם ה-LOW המהיר יותר: 2.72 ויחס ההעברה הסופי הוא 4.10:1 (זהים לדגמי סהרה וספורט). מה שלא זהה היא אפשרות חדשה לנעול את הדיפרנציאל האחורי גם במצב HIGH. בהחלט שימוש בנסיעה על שטח רך כמו דיונות. במקביל ג'יפ וויתרה על האפשרות לניתוק מוטות מייצבים – כחלק מתפיסת המהירות של הכלי הזה. ג'יפאים אוהבים זוויות. אז הנה: זווית גישה 44.7 מעלות, זווית נטישה של 25.5 מעלות, זווית גחון של 159 מעלות ומרווח גחון של 295 מ"מ. הצמיגים המקוריים הם 33 אינץ' על חישוקי 17 אינץ'.

בתוך מאמר תג ג'יפ חדש
ג'יפ גלדיאטור MOJAVE – תווית DESERT RATED חדשה למותג תופיע גם בדגמים נוספים? צילום: JEEP

בנוסף למכאניקה יש גם איפור תואם. כיתובי MOJAVE על מכסה המנוע, ספי דלת מחוזקים, מכסה מנוע מעוצב מחדש עם כונס אוויר קדמי והכי חשוב לוגו "DESERT RATED" חדש אשר עשוי לבשר רמת אבזור חדשה גם בדגמי ג'יפ נוספים. בתוך הגלדיאטור המדברי הזה, תמצאו מושבים קדמיים עם תמיכה טובה יותר לגוף. אלה מקבלים גם רקמת MOJAVE בולטת.

בתוף מאמר ג'יפ בשטח מסולע
ג'יפ גלדיאטור MOJAVE – שומר על סרנים חזקים ונעילת ד'יפ. יחס LOW 2.72 צילום: JEEP

המנוע שהוצג הוא אותו פנטסטאר 3.6ל' מוכר עם 285 כ"ס וכ-35 קג"מ. אופציות של תיבות הילוכים הן ידנית עם 6 או אוטומטית עם 8 הילוכים. ג'יפ לא ציינה בשלב זה אופציה של מנועים נוספים אם כי גרסת הדיזל V6 שהגיעה בחודשים האחרונים לרנגלר עשויה בהחלט להיות כאן מתאימה ביותר עם יתרונות של מומנט וטווח נסיעה.

• JEEP עוד לא פרסמה מחירים (צפו למחיר של רוביקון). זמינות במחצית שניה של 2020.

• נכון להיום בישראל אפשר לרכוש ג'יפ גלדיאטור רק בערוצי היבוא המקביל/אישי

בנוסף ג'יפ הציגה גרסאות מפונפנות של רנגלר ו-גלדיאטור תחת השם "HIGH ALTITUDE". אלה מקבלות פגושים, ידיות וגג בצבע המרכב. חישוקי 20 אינץ' עם צמיגי כביש בחתך 55. פנסי LED בכל קצה ופינה. בפנים תמצאו מסך מולטימדיה גדול 8.4 אינץ', מושבים מרופדי עור וכן ריפוד עוד לדשבורד, דיפוני דלתות וקונסולה מרכזית.

סוגר מאמר ג'יפ שחור בשטח
חבילת אבזור שמיועדת בעיקר למי שלא רוצה לרדת מהכביש עם הג'יפ שלו. צילום: JEEP

צפו גם בזה

כרכרת עם פרעה

מרכבות הפרעונים

גלו את הסודות הטכנולגיים המדהימים בכרכרות המלחמה של פרעוני מצרים העתיקה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

one × 5 =