יום ראשון , 23 פברואר 2020
ראשי » מגזין » קונים ג'יפ JK יד 2? חייבים לבדוק את זה
פותח מאמר ג'יפ רנגלר
מחפשים ג'יפ רנגלר JK יד 2? הנה דברים לבדוק. צילום: JEEP

קונים ג'יפ JK יד 2? חייבים לבדוק את זה

רוני נאק

רבים חיכו לדור החדש של ג'יפ רנגלר – JL – וכשזה לבסוף הגיע אותם רבים גילו שהמחיר שלו זינק בעשרות אחוזים (גרסה-מול-גרסה) ביחס לדור היוצא של ה-JK. ג'יפ רוביקון שעד אותו יום שווק בקצת מעל ל-300 אלף שקלים, הגיע לדגדג מלמטה את ה-500 אלף שקלים. וזה הפך מכונית יקרה למכונית סופר-יקרה. לצד הזינוק במחיר היו גם השגות לגבי המפרט הישראלי – אבל זה כבר נושא אחר. זה נכון שגם בעולם הרנגלים התייקרו (במעבר מ-JK ל-JL) אבל לא בשיעור כזה.

מה שהופך קניה של ג'יפ רנגלר JK יד שניה לאופציה מעניינת מאד למי שחייב מכונית כזו בחיים שלו. אז הנה כמה דגשים של דברים לבדוק ספציפית ב-JK. אם יש לכם תובנות משלכם – בואו נשמע אותם בתגובות (שם למטה). בכל מקרה, האמור לעיל אינו תחליף לבדיקה לפני קניה במכון מוסמך. אלו נושאים שעלו מתוך הניסיון והחוויות שלנו עם הכלים האלה, אותם אנו משתפים כאן.

ג'יפ מאחור במאמר
מחפשים ג'יפ רנגלר JK יד 2? הנה דברים לבדוק. גלגל גדול על הדלת יעוות אותה – צירים חלשים ואטימה רעועה. צילום: JEEP

אנומליה ייחודית לישראל הוא המקור של הרנגלרים האלה. אלו יכולים להגיע מערוצי היבוא האישי, מיבוא מקביל או מהיבואן הרשמי. לכל אחד מהמקורות האלה יש משמעות במחירון היד השניה. יחד עם זאת, מחירי השוק של רנגלרים – בעיקר גרסאות רוביקון – גבוהים מאד בשל הביקוש.

ג'יפ רנגלר JK החל את דרכו ב-2007 עם מנוע V6 בנפח 3.8 ל' שהיה יחסית חלש רק 202 כ"ס ו-32 קג"מ אבל היה עמיד ואמין. בנוסף תיבת ההילוכים האוטומטית הייתה רק עם 4 הילוכים ולעומתה הידנית כבר עם 6 הילוכים. רק בשנת 2012 הגיע מנוע פנטאסטר עם תפוקה הרבה יותר טובה של 285 כ"ס ו-36 קג"מ וגם תיבת הילוכים אוטו' עם 5 הילוכים וידנית חדשה עם 6. זו מערכת ההנעה עמה המשיך ה-JK עד לסוף היצור שלו ב-2018 אז הוחלף ב-JL. אז שימו לב לשנתונים ולסוגי המנועים שיש ברכב והם תואמים את קו הזמן הזה.

בתוך מאמר ג'יפ בשטח
מחפשים ג'יפ רנגלר JK יד 2? הנה דברים לבדוק. 3.8 ל' עד 2012 – אחריו 3.6ל' ו- אוטו' 5 הילוכים. צילום: JEEP
  • דלת אחורית עקומה. הצירים המקוריים חלשים למדי ואם הרכב צויד בגלגלים גדולים וכבדים יותר מהמקור מבלי לחזק את הדלת – היא תתעוות בקלות.
  • סדקים בנקודות העיגון של הגג הנשלף. זו הערה המיועדת לרנגלרים עם הגג הפלסטי עם הפתיחה המהירה. נקודות העיגון עם המרכב נוטות להיסדק – בנוסף בדקו את האטימה שסביב.
  • סדקים בצבע. עוד מחלה של דגמי JK חפשו בעיקר בחזית בנקודות של תומכי השמשה הקדמית על מכסה המנוע, סביב הברגים של השמשה המתקפלת ובמסגרת השמשה הקדמית
  • נזילות ממצנן השמן והראדיאטור. בעיה מוכרת בגרסאות פנטאסטר  – וזה קורה גם בכלים עם מעט קילומטרים.
  • סדק בסעפת היניקה – במנועי ה-3.8 הישנים יותר.
  • שריטות על שמשות הצד. אבק, חול ובוץ נתפסים על מסגרות השמשות. הורדת החלון עם לכלוך יכולה לשרוט עמוקות את השמשה. חפשו פסי לאורך השמשות – זו החלפה יקרה.
  • בלגן של חיווט בתא מנוע. רבים מוסיפים כננת, יחידות תאורה נוספות, אולי מקרר או מדחס. תא מנוע שנראה כמו צלחת ספגטי של חיווט זה לא סימן טוב. על הכל להיות מסודר למופת, רתום למקום ואטום כדת וכדין.
  • סופרצ'רג'ר? לא תודה.
בתוך מאמר ג'יפ רנגלר ציידים
מחפשים ג'יפ רנגלר JK יד 2? הנה דברים לבדוק. לא לשכוח לבדוק שהמגב והמפשיר עובדים שם למטה. צילום: JEEP

פעמים רבות בעלי הרכבים מחזירים את הגלגלים המקוריים לרכב לפני המכירה. אחרים אף מסירים את ההגבהות שהתקינו. אבל…הסימנים עוד נותרים. חפשו בצד הפנימי של הכנפיים סימני שפשוף של הצמיגים. אם הותקנו צמיגים גדולים מדי אלו נגעו בצד הפנימי העליון של הכנף, או במוט היצוב. צמיגים גדולים יוצרים עומסים גדולים על מערכת ההנעה, היגוי, בלמים, מתלים. פעמים רבות אף מחייבים החלפה של יחסי העברה וציריות כדי לעמוד בעומס. ולא משנה עד כמה יותר סקסי ייראה הרנגלר עם הגלגלים הגדולים – יש לזה מחיר בכמה "חיים" נותרו למערכת ההנעה שבו.

בישראל מותרת הגבהה של 2.0אינץ'. כל דבר מעבר לזה. בעייתי מבחינת החוק. כנ"ל מידות הצמיגים אלו חייבים להתאים לא רק לרשום ברישיון הרכב אלא גם לבסיס הנתונים של משרד התחבורה.

סוגר מאמר ג'יפ גג פתוח
מחפשים ג'יפ רנגלר JK יד 2? הנה דברים לבדוק. סדקים בנקודות עיגון ואטמים יבשים או קרועים בגג הנשלף. צילום: JEEP

צפו גם בזה

פותח מאמר פורשה אדומה

פורשה חותכת מחירים

שער האירו יורד ואיתו גם פורשה ישראל מורידה מחירים

One comment

  1. 1. מנועים רבים הוסבו לגז,יש לשים לב לאיכות ההתקנה והיסטוריית טיפולים. מערכות הגז בהתקנה מקצועית אמינות וחסכונית,מורידות את עלויות אחזקת הרכב באלפי שקלים בשנה.
    2. פנסי חזית-החלפת פנסי חזית מקוריים לפנסי לד ,נדרש לבדוק לרוב אינו חוקי.
    3. טמבוני ברזל חוקיים רק עם התקנת כננת ברישיון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

15 − eight =