יום שישי , 29 מרץ 2024
קיוב AMS130, אופני הרים שיודעים הכל. מתלים של FOX, בלמים של פורמולה ושלדה קשיחה ומצויינת צילום: פז בר

קיוב AMS130RACE – רב יכולת

קיוב למי שעדיין לא פגש, הוא מותג גרמני קטן למדי. קיוב מייצרים כמה עשרות אלפי זוגות אופניים ממפעל יחיד בגרמניה וקו המוצרים שלהם מכסה את תחום אופני ההרים, אופני הכביש, אופני תיור וכן אופניים חשמליים ואופני ילדים. אצלנו הם משווקים בכמה מוקדים בארץ – אנחנו קיבלנו את אופני המבחן מחנות ג'וירייד בת"א.

קיוב AMS130, אופני הרים שיודעים הכל. מתלים של FOX, בלמים של פורמולה ושלדה קשיחה ומצויינת צילום: פז בר

את תחום אופני ההרים קיוב מכסים כמעט מכל זווית אפשרית: מזנב קשיח ו-29 אינץ', דרך אופני קרוס קאנטרי, אולמאונטיין, פרירייד ודאון היל. לבחינה הגיעו ה-130 RACE שהם ממוקמים באמצע היצע הגרסאות לדגם הזה. בהגדרה של קיוב, ה-130 מיועדים לספק את הצרכים לרוכבי קרוסקאנטרי אגרסיביים ואולמאונטיין דפנסיביים. מחירם חוצה במעט את רף ה-13 אלף שקלים והם נמכרים עתה במחיר מבצע ששווה לבדוק בג'וירייד.

מבנה ומפרט

השלדה של ה-130 עשויה על טהרת האלומיניום 7005 הקליל, אשר קיבל את צורתו בעזרת תהליך הידרופורמי. תצורת השלדה וסידור המתלה והרכיבים עליה קלאסי למראה ולא ימשוך תשומת לב – לטוב או לרע החליטו בעצמכם. אם נצטרך להפנות תשומת לבכם לכמה פינות מיוחדות אלו יהיו הבולם האחורי הצמוד לצינור השלדה העליון, לניתוב הכבלים דרך השלדה ולעובי המשתנה של צינורות השלדה הראשיים ולמאסיביות של הרכיבים בנקודות העומס המרכזיות. משקל האופניים ברמת האיבזור הזו עומד על 12.9 ק"ג. וזה למרות מדיניות ה"לשמור את זה קל" עליה מצהיר מייסד החברה.

קיוב 130 AMS במבחן שטח. מתלה אחורי רב-חיבורי ויעיל מאד. עיבויו וחיזוקו תורמים רבות לשיפור קשיחות המבנה. בולם אחורי FOX RP23 הוא כל מה שאפשר לבקש! צילום: פז בר

המתלה הוא מתלה 4 זרועות בעל פעולה פרוגרסיבית – היחס משתנה בתלוי המהלך – והוא מותאם למידת השלדה כדי לשמור על הומוגניות הפעולה בכל גודל. נקודות החיבור של הזרועות השונות כמו גם איכות ההלחמות והריתוכים על השלדה – איכותיים מאד והשלדה עוברת את מבחן המראה והמגע בציון גבוה.

חבילת ה-RACE כוללת מתלים של פוקס בשני הקצוות. מאחור תמצאו בולם זעזועים RP23 מצויין עם שלושה מצבי פרו פדאל ונעילה. לפנים מזלג טאלאס 32 בעל אפשרויות כינון למהלך של 110, 130 או 150 מ"מ, כיווץ החזרה ונעילה. על העברת הכוח ממונה סט מעורב משימאנו – XT במעביר האחורי והקראנק וכל השאר – כולל השיפטרים וגלגלש"ים מסדרת SLX.

על הבלימה אחראית מערכת של פורמולה עם דיסקים בקוטר 180 מ"מ ואלו שרוכים לגלגלים  מאד מרשימים של סאנרינגל – וזה כולל נאבות וחישוקי גלגלים. על החישוקים הותקנו צמיגי שווילבה מעולים. האיבזור ההקיפי גם הוא מיישר קו עם תחושת האיכות של השלדה וכולל מושב מסאלה-איטליה, סינטאך ואחרים.

על האוכף

תיקתוק הראצ'ט בנאבה האחורית מבשר את היציאה לרכיבה שהתגלה כמהנה מאד. למרות המשקל ורוחב הצמיגים – וכנראה בזכות הנאבות המצויינות – האופניים מגלגלים בקלות רבה. הם ממש מתאווים למהירות ומגיבים לה מצויין.

כרגיל השקענו מעט זמן בכיוון המנופים וסט-אפ ראשוני של המתלים טרם היציאה לרכיבה. וזה מאד מומלץ להשקיע את הזמן בזה שכן בולמי הזעזועים של פוקס יהיו במיטבם. היכולת של המתלים לספוג שיבושים גליים ארוכים (תנועה איטית) או מכות חדות ומהירות (תנועה מהירה וקצרה לרוב) טובה מאד – יודעים מה? אפילו מצויינת. וזה לא מעט גם בזכות קשיחות השלדה והמתלה האחורי אשר קיבל השנה עיבוי וחיזוק כמו גם ציר אחורי מעובה בקוטר 12 מ"מ. זה מתורגם גם לניהוג מדוייק, תקשורת טובה דרך הכידון ומחסור מפתיע בהחלקות או אובדן אחיזה לא צפוי. החיבור לאופניים טוב מאד והפעולות אינטואיטיביות לגמרי.

קיוב 130 AMS במבחן שטח. חברים קטנים למסעות גדולים. אופני ההרים האלו יעשו הכל: יכסו קילומטרים בנוחות ויתמודדו עם מכשולים בקלות. רכיבת אופניים מאד מספקת. צילום: פז בר

חלוקת המשקל מאוזנת למדי בין שתי הקצוות וזה מאפשר שליטה טובה אם בפיתולים בין העצים או במורדות ארוכים. הבלימה שמפיקה מערכת המעצורים מפורמולה טובה מאד. גם אם מהלך הידית מעט ארוך עד לתחילת הפעולה. עוצמת הבלימה טובה, והמינון מדוייק ומאפשר שליטה מעולה בסף הנעילה.

מסלול הקרוס קאנטרי לקח אותנו להקפה של כ-40 קילומטרים בשפלה. וכאן ה-130 התגלו. בין קטעי דיווש ארוכים, מורדות מזדמנים ומסלעות מפתות, ה-130 זללו את השטח בתאווה. הם גילו יכולת מעולה לגמוע מרחקים ארוכים מבלי לעייף ומעטפת היכולת רחבה מספיק כדי להתמודד בכיף עם מערך רחב של מכשולים. אם בכל זאת נהיה חייבים לקטר, יהיה זה המעביר הקדמי והשיפטרים שמסדרת SLX. המעביר הקדמי מתקשה להתמודד עם העברות כשיש לחץ על השרשרת והשיפטרים הפלסטיים לא מיישרים קו עם האיכות הכללית של המוצר ופוגעים בתחושה. שתי נקודות אלא – לשמחתנו – קלות לטיפול ולא בעלות מטורפת.

אופניים בהרים

הקיוב AMS130RACE נאמנים למורשת המותגית בכך שהם ראשית מוצר מאד איכותי. והתחושה הזו נודפת כמעט מכל רכיב באופניים. האם הם עומדים בהדרגת היצרן? בהחלט שכן! והם יעזרו לכם לכסות קילומטרים ארוכים כל סוג של שטח ולהתמודד בכיף עם המכשולים המזדמנים שהשטח יעמיד בפני האופניים ורוכביהם. ההסתייגות היחידה היא מחלקי ה-SLX שציינו – ואת אלו אפשר להעיף לא במחיר יקר מדי. ה-130 יכולים להיות תחליף איכותי מאד למותג ג'נרי יקר או כתחליף זול יחסית למותג פרימיום סופר-יקר. עם תג מחיר של 12,500 אלף שקלים (במבצע סוף השנה), ואם פרופיל הרכיבה שלכם מתאים, הייתי לוקח את הקיוב האלו לגמרי ברצינות.

 

Check Also

סוזוקי ויטארה רק ב-149,999 שקלים

עד 10,000 שקלים הנחה במסגרת מבצע פסח של סוזוקי ישראל, מתחת ל-150 אלף שקלים לרכב פנאי משפחתי קטן, סחיר ועם מוניטין נהדרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

three × two =