יום חמישי , 25 אפריל 2024
ג'יפ גלדיאטור גראביטי - קונספט ערום למטפסי הרים - עם הרגליים. צילום: JEEP
ג'יפ גלדיאטור גראביטי - קונספט ערום למטפסי הרים - עם הרגליים. צילום: JEEP

JEEP גלדיאטור בשלל טעמים

תומר הדר

כמדי שנה, זה מגיע: עם פרוץ המואב איסטר ספארי, אירוע המושך אלפי ג'יפאים מרחבי ארצות הברית (כן, ג'יפאים. לא טויוטאים ולא סוזוקאים), ג'יפ חושפת קונספטים חדשים על בסיס דגמי החברה וכמדי שנה, המטרה היא להמחיש מה ניתן לעשות עם כיסים עמוקים וקטלוג פתוח של מופאר. השנה, כצפוי, כל דגמי הקונספט של ג'יפ מבוססים על הגלדיאטור, הטנדר רנגלר החדש ששיווקו בארצות הברית החל ממש לאחרונה.

הקונספט הראשון, שג'יפ מכנה WAYOUT הוא רנגלר שמיועד לאוברלנדינג, כלומר שהות ארוכה בטבע עם דגש על נוחות מסוימת של בית. המפרט כולל אוהל גג ותאורת LED היקפית, מיכלי דלק רזרביים ומערכת לניפוח צמיגים של ARB. כל אלה יושבים על מתלים משופרים שתומכים בארבעה צמיגי 37 אינץ' ("רנגלר עצור בצד").

לצד הקונספט הראשון מציגה ג'יפ את  FLATBILL  רנגלר גלדיאטור שעושה כבוד למוטוקרוס עם דיפוני צד בגימור קרבון, מכסה מנוע עם פתחי איוורור ומתקן ייעודי  לנשיאת אופנועי שטח. אך חשוב מכך:  FLATBILL  מצויד בלא מעט חומרה שהופכת אותו לכלי מעניין במיוחד: צמד סרני דנה 60, הגבהה של ארבעה אינץ' ("גלדיאטור עצור בצד"), חישוקי 20 אינץ' וצמיגי 40 אינץ', בקיצור גן עדן למשטרת התנועה. בארצות הברית זה חוקי, אצלנו זה סיפור אחר.

הגלדיאטור M715 שמוצג לידם מהווה מחווה לג'יפ M715 ששימש לא מעט צבאות – עם חזית קרבון שעושה הרבה כבוד לטנדר הצבאי – עם הקפדה על שימוש בפגושי מתכת של גלדיאטור רוביקון. הסרנים הם דנה 60 מקדימה ודנה 80 אימתני מאחור, עם צמיגי 40 אינץ'- שמקבלים כוח ממנוע המי בנפח 6.2 ליטרים המפיק מעל 700 כוחות סוס. הגלדיאטור J6 שמוצג גם הוא במואב עושה כבוד לג'יפ הונצ'ו, טנדר של ג'יפ שלמרבה הצער מעולם לא הגיע לישראל באופן רשמי, עם צמיגי 37 אינץ' ופגוש סטינגר קדמי.

הגלדיאטור סקרמבלר, שמוצג גם הוא במואב עושה כבוד כמובן לג'יפ CJ8 סקרמבלר, כולל צביעה נוסטלגית וחישוקי 37 אינץ'. אך מי שיחפש כאן מנוע שמונה צילינדרים כמו זה של הסקרמבלר עשוי להתאכזב: שש בוכנות, 3.6 ליטרים, בקיצור מנוע פנטהסטאר, אך עם קיט יניקת אוויר קר.

את הרשימה סוגר הרנגלר GRAVITY  שמיועד לפי ג'יפ למי שאוהב לטפס על סלעים. למרבה הצער, הכוונה לטיפוס סלעים רגלי ולא לטיפוס סלעים ג'יפאי.  GRAVITY  שמיועד לשמש מטפסי סלעים מקצועיים מצויד במנשא מיוחד לציוד בחלקו האחורי, גג ניתן להסרה, הגבהה של שני אינץ' וגם צמיגי 35 אינץ'.

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

13 + thirteen =