רוני נאק
רק לפני יומיים אאודי חטפה מכה לא קלה בכנף כשה-EPA (הסוכנות להגנת הסביבה בארה"ב) יחד עם אאודי הודיעה כי הטווח של אאודי E-TRON בפועל הוא קטן הרבה יותר מהצהרות היצרנית ועומדת על כ-330 קילומטרים – במקום ה-400 פלוס קילומטרים להם ציפינו ממצבר ה-95kWh שלה.
![הנה יונדאי KONA חשמלית ששיווקה בישראל יחל בקרוב - יתרונה היחסי הוא בטווח הגדול. צילום: HYUNDAI](https://www.automag.co.il/wp-content/uploads/2019/04/hyundai-wintertest-lapland-2018-05.jpg)
להזכירכם לשברולט בולט הקטנה וגם יונדאי קונה החשמלית בעלות טווח גדול יותר, כאשר במקרה של יונדאי KONA מדובר בכ-440 קילומטרים ממצברים של 64kWh (לפי תקן WLTP). לפי אאודי מהנדסיה העדיפו להתאים את המערכת לביצועים ועמידות על פני טווח נסיעה גדול. ובמילים אחרות אאודי העדיפה לפרסם טווח נסיעה מציאותי מאשר להילכד בתחרות השתנות חשמלית לגבי טווח נסיעה בה היא עשויה – או שלא – לנצח.
![אאודי E-TRON על קו היצור בבריסל חלקן בדרך גם לישראל. צילום: AUDI](https://www.automag.co.il/wp-content/uploads/2019/04/etron-audi-1.jpg)
כך או אחרת השיווק של אאודי E-TRON החל כבר באירופה, החל גם בישראל יחסית בשטח ובקרוב יחל בארה"ב ושם אאודי שפכה דלי דולרים נוסף לתוך מגרסת הכסף של השיווק כדי לצאת עם קמפיין "עזוב זה לא בשבילך" שדי נוגע בלא מעט נקודות חשובות גם לגביך – כן אתה (או את – בכל זאת כרבע מהגולשים באתר הן גולשות) החושבים על מעבר לרכב חשמלי.
וזה היה המסר – החשוב למדי – של אאודי לצופי הסופרבול בארה"ב. אצלנו אין דברים כאלה.