יום שישי , 17 אוגוסט 2018
דף הבית » חדשות » מלחמת הג'יפים
מלחמת הג'יפים
זה מהינדרה רוקסור והוא מאד מעצבן את FCA אשר דורשת את הפסקת היבוא שלו לארה"ב. צילום: מהינדרה

מלחמת הג'יפים

תומר הדר

FCA, חברת האם של ג'יפ דורשת שיבוא מהינדרה רוקסור לארה"ב יופסק. למי שלא היה בהודו הנה תקציר: בדומה לססאנגיונג, תעשיות רכב נצרת ואפילו למיצובישי, מהינדרה ההודית החלה את דרכה ביצור של גרסאות מקומיות של ג'יפ CJ. הקיטים היו זמינים, ההרכבה לא הייתה קשה והרכבים התאימו היטב למדינות עולם שלישי.

• סובארו XV החדש – במחיר מיוחד לגולשי שטח

מהינדרה כמובן התקדמה מאז, אך ממשיכה עד היום לייצר גרסה של ג'יפ CJ  לטובת מי שעדיין רוצה לרדת לשטח. הגרסה ההודית כמובן דומה מאוד לג'יפ CJ  – אך נבדלת מן הג'יפ בכמה וכמה תחומים חשובים – החל במנוע הדיזל האטמוספרי וכלה בהחלפת גריל שבעת החריצים המפורסם של ג'יפ בגריל בעל חמישה חריצים, מספיק כדי להבהיר שזה כן ג'יפ, אבל זה לא ג'יפ.

זה מהינדרה רוקסור והוא מאד מעצבן את FCA אשר דורשת את הפסקת היבוא שלו לארה"ב. צילום: מהינדרה

זה מהינדרה רוקסור והוא מאד מעצבן את FCA אשר דורשת את הפסקת היבוא שלו לארה"ב. צילום: מהינדרה

וכך, לפני כשנה החליטה מהינדרה לנצל את גלי הנוסטלגיה לדבר האמיתי ולשווק את הרוקסור בארה"ב. חשוב להדגיש שהרוקסור אינו עונה על דרישות התקינה האמריקאית ולכן אינו מורשה לנוע עם רישוי בכביש, אך בואו נודה על האמת – בשטח בארה"ב זה לא ממש מפריע לאף אחד.

אלא שכאמור ל-FCA  זה נמאס. היצרנית הגישה ב-1 באוגוסט תלונה באיגוד המסחר האמריקאי הקובעת כי הרוקסור מפר מספר סמלי מסחר אשר מזוהים בעול כסמלים בלעדיים של ג'יפ. לפי התלונה של FCA, למשל הרוקסור "נושא גוף קופסתי עם חריכים שטוחים בצדדים וגוף שחלקו האחורי בגובה מכסה המנוע". בפועל, קשה שלא להבין שהרוקסור מבוסס על תכנון של ג'יפ אך מהינדרה מסרה בתגובה כי "ההסכם המקורי עם חברת וויליס קיים עד היום וכולל הסכם משנת 2009 עם קרייזלר".

מהינדרה היא גם הבעלים של יצרנית הרכב ססאנגיונג – אשר משווקת בישראל על ידי טלקר.

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*

http://bit.ly/2opbTV6