אוקי, אז לחצות את האוקיאנוס עם סירת מפרש זה לא חדשות כבר בערך 500 שנים. מצד שני מדובר כאן ביאכטת מירוצים שאפילו קפטן ג'ק ספארו היה מוותר על הפנינה השחורה עבורה. בתחילת פברואר – רק לפני יומיים – יצא קפטן סולדיני עם צוות של שבעה יורדי ים מיומנים, לניסיון הראשון לפצח שיא עולמי לחציית האוקיאנוס האטלנטי. השיא נקבע בעבר רק על ידי סירות במבנה טרימרן (ז"א בעל שלושה גופי ציפה) בעוד שמאזרטי היא מזן "מונוהול" בעל גוף ציפה יחיד. לצוות הרב לאומי ניסיון רב במירוצים מהסוג הזה כולל גביע "אמריקס קאפ" היוקרתי.
• רוצה לדעת הכל על מזראטי? צור קשר וניפגש!
מזראטי יצאה מקדיז בספרד, הפליגה דרומה לעבר האיים הקנריים ופנתה בחדות מערבה ללב האוקיאנוס כשהמטרה היא סאן-סלבדור בקריביים. זהו הנתיב ההיסטורי של הקליפרים מהמאות שעברו והמרחק עומד על 3884 מילים ימיים (שזה 6991 קילומטרים). המכשולים העיקריים שעומדים בפני סירת מפרש הם בעיקר מזג האוויר ורמות הלחץ המשתנות לאורך הנתיב.
בהמשך צפויה מזראטי לנסות ולפצח שני שיאים נוספים הפעם לאורך חופה המזרחי של ארה"ב וקנדה. המסע המתוקשר ילווה בסדרה של אירועים אשר יתקיימו במרינות שבהן תעגון הסירה.
יצרנית מכוניות הפאר מזראטי היא נותנת החסות העיקרית למסע והסירה נושאת את שמה. דרך המעורבות הזו במה שנתפס כמיזם של ספורט וטכנולוגיה מתקדמת, מצפה מזראטי לחזק את מעמדה כשגרירה של מצויינות ורואה הקבלה באופי של המכוניות אותן היא מייצרת בהישגיות של קפטן סולדיני המשיט את "מזראטי" מערבה ברגעים אלו ממש. נותני חסות נוספים מגיעים מעולמות הבנקאות – קבוצת ג'נראלי, יוקרה – בולגרי וסלולאר VODAFONE.
תוכלו לעקוב – חי – אחרי התקדמות המשט באתר הרשמי