יום חמישי , 12 דצמבר 2024
עדיין נטול טורבו או מגדש - הדור הבא של מנועי סקאיאקטיב מנצל דחיסה ליזום הצתה במנוע בנזין. צילום: מאזדה
עדיין נטול טורבו או מגדש - הדור הבא של מנועי סקאיאקטיב מנצל דחיסה ליזום הצתה במנוע בנזין. צילום: מאזדה

באופק: דור חדש של מנועים ממאזדה

תומר הדר

מאזדה נערכת לקראת הצגת מנועים חדשים, שיחליפו באופן חלקי את מנועי SKYACTIVE של היצרנית. אלא שכאן קיים חידוש: בניגוד למנועי בעירה פנימית "רגילים", בהם מוצתת התערובת על ידי מצת, מנועי ה-SKYACTIVE החדשים של מאזדה יהיה מנועים שתערובת הבנזין והאוויר בהם לא תוצת באמצעות מצת-אלא באמצעות דחיסה.

מנוע סקאיאקטיב הנוכחי - שבצילום - יוחלף תוך שנתיים במנוע עם טכנולוגיות חדשניות. צילום: מאזדה
מנוע סקאיאקטיב הנוכחי – שבצילום – יוחלף תוך שנתיים במנוע עם טכנולוגיות חדשניות. צילום: מאזדה

כידוע, תערובת של בנזין ואוויר אשר נדחסת ברמה מסוימת ניצתת. כך פועל לדוגמה מנוע דיזל. אלא שעד כה לא הצליחו יצרניות הרכב לייצר מנועי דחיסה בנזין – בין היתר מכיוון שתזמון ההצתה נותר בעייתי. לפי מאזדה, במנוע החדש כן יותקנו מצתים – שייועדו למקרי קיצון, לדוגמה התנעה בטמפ קרות. בנוסף הודיעה מאזדה שתציג בעתיד רכבים חשמליים וטכנולוגיות הנעת כלאיים חשמלית בדגמים עתידיים, החל משנת 2019 בדגש על שווקים בהם איכות האוויר מוגבלת, מה שדורש הטלת אגרות גודש על רכבים מזהמים. עוד הצהירה החברה כי עד שנת 2025 תהפוך טכנולוגיות נהיגה אוטונומי לציוד סטנדרטי בכל דגמי החברה.

 

Check Also

חדש בישראל DEEPAL SO7 החל ב-199,990 שקלים

מכשירי תנועה מרחיבה את פעילותה ומשיקה את מותג DEEPAL. דגם ראשון, S07, כבר זמין לרכישה והוא עתיר טכנולוגיה ומציב רף בטיחות גבוה מאד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *