רוני נאק
בצל המשבר העולמי והקפאת פעילות בחלק ממפעלי פורד – ההצגה צריכה להימשך בעיקר כי מדובר בתהליכים שהחלו לפני זמן רב. ובכן ב-16 למרץ הציגה פורד אירופה את הדור החדש של רכב הפנאי הבינוני שלה – קוגה. או כפי שהם מעדיפים לקרא לרכב: KUGA.
בראש ההודעה לעיתונות דגש רב על מערכות ההנעה ההיברידיות. אלה כוללות גרסת PHEV – היברידי נטען – גרסת היברידי "לייט", גרסה היברידית רגילה וכן מנועי טורבו דיזל ובנזין – 1.5ל'. תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 8 הילוכים ואופציה של הנעה כפולה ברמות האבזור הבכירות. גרסת ה-PHEV שמאד מעניינת את השוק שלנו מונעת במנוע 2.5ל' וגם מנוע חשמלי לתפוקה משותפת של 225 כ"ס. למערכת החשמלית יש מצבר גדול למדי 14.4 קוט"ש אשר – לפי פורד – מסוגל לתת ל-SUV טווח חשמלי נטו של 56 ק"מ (WLTP), צריכת דלק ממוצעת של 1.4ל' ל-100 ק"מ ופליטת CO2 של 32 גק"מ (WLTP).

על פי הודעתה של פורד – שימוש בארכיטקטורה חדשה מאפשר להוריד כ-80 ק"ג ממשקל הרכב (גרסה מול גרסה) אל מול הדור היוצא. כאשר בשני המקרים מדובר כמובן על שימוש בפלטפורמה של פורד פוקוס כבסיס ל-SUV הזה. לפי היצרנית זו הפלטפורמה הגלובאלית החדשה שלה אשר מסוגלת להגיע להפרש משקל כה משמעותי. פורד ידעה גם לספר על מרווח רגליים הגדול בסגמנט שלו בין השאר בזכות מושב אחורי בר הזחה.
• להורדת המפרט האירופי של פורד KUGA החדשה
לצד העיצוב החיצוני וקבינה חדשה גם חבילות האבזור עשירות יותר. כך תמצאו קוקפיט דיגיטאלי עם לוח מחוונים 12.3 אינץ' ומסך מולטימדיה 8 אינץ'. יש גם קישוריות מלאה ואופציה למערכת שמע פרימיום מבית B&O. יש גם חישוקי גלגלים מעוצבים בקטרים מ-18 ועד 20 אינץ' וגם גרסת ST ספורטיבית.

חבילות האיבזור כוללות זיהוי תמרורים, שמירת נתיב אקטיבית, תצוגה עילית, סייען חניה, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטונומית ועוד ועוד. כל הנ"ל תלוי כמובן ברמות האיבזור ובמפרט של הרכב לכשיגיע לישראל. באירופה המחיר מתחיל מכ-24,000 אירו וכ-40 אלף אירו לגרסת ה-PHEV. יגיעו לאולמות התצוגה (אולי) בסוף אפריל.