שטח
אתמול הודיעה חברת המזרח – יבואנית לנד רובר ויגואר – על תחילת השיווק של הדור החדש של ריינג' רובר איווק. מדובר בהרבה יותר ממתיחת פנים – אלא בארכיטקטורה חדשה לחלוטין של רכב הפנאי הקטן ביותר במשפחת ריינג' רובר. בתפקידו זה הוא גם מהווה מעין "כרטיס כניסה" ללקוחות חדשים של המותג.

ריינג' רובר איווק החדש נשען על פלטפורמה רעננה – כבר לא זו פרי פיתוח משותף עם פורד (מונדיאו…רחמונס) אלא כזו המיועדת כבר לקלוט את הדור הבא של מערכות ההנעה ההיברידיות והחשמליות אשר יגיעו מהמותג. על הדרך גם בסיס הגלגלים התארך בכ-3.0 ס"מ – בעיקר כדי לשמור על הפרופורציות המוצלחות של ריינג' רובר איווק.
למרכב מראה מותגי חדש – וכמו למשל אצל חלק מחברי הפרימיום הגרמניים – הוא נראה כמו גרסה מוקטנת של הדגמים הגדולים שמעליו. וזה לא בהכרח דבר רע – לאור הלוק של המכוניות בדוק העדכני של ריינג' רובר. תא הנוסעים והקוקפיט המיושנים הוחלפו בקוקפיט ווירטואלי מלא – שלושה מסכים דיגיטליים המחליפים כמעט את כל המיתוג הרגיל של הרכב. נעשה גם מאמץ לשפר את איכות תא הנוסעים על ידי שימוש בחומרי גלם טבעיים או סינתטיים יקרים כמו גם באחוז גבוה של חומר ממוחזר – לעשירים בעלי מודעות סביבתית (צ'ק).

בהיצע שתי גרסאות טורבו-בנזין בנפח 2.0ל' עם 200 ו-250 כ"ס בהתאמה וגם מנוע דיזל 2.0ל' עם 180 כ"ס ו-40 פלוס קג"מ. תיבת הילוכים של ZF עם 9 יחסי העברה מורידה את הכוח לכל הגלגלים כאשר ההנעה הקדמית מתנתקת אוטומטית אחרי הזינוק מהמקום אם תנאי האחיזה טובים – ואתם ממשיכים עם הנעה אחורית. מערכת "היברידית קלה" של 48v מאפשר תנועה עירונית נקיה על חשמל – אמנם לטווח מוגבל אך החברה מציינת חסכון של כ-6% בצריכת הדלק.
עוד בפיצ'רים מערך מצלמות מתקדם לאחור ולפנים אשר יוצר חזית "שקופה", דור עדכני של טריין ריספונס (אופציה לדיינמיק לנהיגה נמרצת בכביש) וגם מערכות בטיחות אקטיביות רבות.
מנעד המחירים מתחיל ב-397 אלפי שקלים ועד 489 אלפי שקלים תלוי במערכת ההנעה וחבילת האיבזור.