שבת , 27 אפריל 2024
זה אפוקליפס נירוואנה. עבודה של סדנת שיפורים מפלורידה על בסיס הגרסה החזקה ביותר של RIVIAN. צילום: אפוקליפס

רכב חשמלי אפוקליפסה עכשיו!

רוני נאק

כל עוד כמובן שלא נגמר החשמל. סדנת "אפוקליפס מניופקצ'רינג" בפלורידה – שכבר יצרה לא מעט מפלצות שטח עם הנעה 6X6 – מתחברת לשקעי החשמל ומעבירה טנדר RIVIAN טיפול עומק בדיוק לפי האופי הדיסטופי של הסדנה.

למפלצת הם קראו NIRVANA (למה? כהה!) והיא מוסיפה להנעה לכל ארבעת הגלגלים, גם צמיגים בגודל 38 אינץ', פס LED באורך 52 אינץ', כלוב בטיחות מאלומיניום, ציפוי חיצוני מקבלאר עמיד בירי ושומר על ה-850 סוסים שמגיעים מההנעה החשמלית.

זה אפוקליפס נירוואנה. חישוקי 20 אינץ' וצמיגים 39 אינץ'. האם רואים תת-שלדה חדשה? צילום: אפוקליפס

Apocalypse Manufacturing, הסדנה בעלת המוניטין של בניית רכבי שטח לקרבות מדומיינים בתרחישי "מקס הזועם", הודיעה על השקת הפרויקט השאפתני ביותר שלה עד כה: "אפוקליפסה נירוונה". כלי שלצד המראה המוחצן שלו נועד לאתגר את הסדנה עם התמודדות ראשונה במערכת הנעה חשמלית.

נירוונה היא חיית היי-טק חשמלית לחלוטין, המתהדרת בהספקים מדהימים של 850 כ"ס ובמהירות של 0-60 קמ"ש בשלוש שניות בלבד (יחידת הכוח המקורית של ריוואן בעלת 4 מנועים), ניתוב מומנט אקטיבי, טעינה מהירה וכמובן עם מחיר התחלתי של 150,000 דולר (כולל הרכב).

זה אפוקליפס נירוואנה.קוקפיט דיגיטלי מלא ופנים זהה למקור של RIVIAN. פנס חירופ נשלף מדופן דלת הנהג. צילום: אפוקליפס

עבודת הסדנה כוללת גוף זוויתי בעבודת יד בהתאמה אישית מלאה, מתלה דינמי נשלט מחשב הבנוי מאפס וחלוקת מומנט אקטיבית לכל גלגל בנפרד. בנוסף, מוברגים צמיגי 38 אינץ' על חישוקים 20 אינץ', כלוב התהפכות ומדרגות צד בעבודת יד, כמו גם מיגוני גחון קדמיים ואחוריים להגנה מפגעי השטח.

קצת ממדים: נירוונה מגיע בגובה של 206 ס"מ רוחב של 231 ס"מ ואורך כולל של 543 ס"מ.

זה אפוקליפס נירוואנה. התא הנסתר שלרוחב הטנדר מופיע ם כאן בתפקיד של חלל לציוד עזרה ראשונה. צילום: אפוקליפס

המרכב של ניאוואנה מצופה, בצביעה מלאה של קוולר, שלא רק מעניקה לפיקאפ מראה מחוספס אלא גם מגינה עליה מפני שריטות, חלודה ושחיקה. חשוב מזה, הסדנה מציינית כי הצבע קל מאד לניקוי. עם טווח של כמעט 563 ק"מ, זמן טעינה מהיר מוביל בתעשייה, קיבולת גרירה של 4990 ק"ג ונהיגה ללא ידיים בכביש מהיר, האפוקליפסה נירוונה היא "שילוב מושלם של יוקרה ושימושיות, המובטחת להאיר את תעשיית הרכב".

זה אפוקליפס נירוואנה. צבע קבלאר ירקרק ועם טקסטורה מחוספסת. מדרגות צד וקשת מיצור עצמי. צילום: אפוקליפס

ומה אנחנו חושבים? את העיצוב אפשר לאהוב ואפשר גם לא. העניין הוא לטעמנו שהסדנה למעט השינויים שבעיקרם הם קוסמטיים לא נגעה כלל במערכת ההנעה החשמלית. התפוקה מקורית, חלוקת המומנט האקטיבית גם היא טכנולוגיה מקורית של ריוויאן. האם יש כאן משהו 

Check Also

הממשל הסיני מזהיר: אתם מייצרים יותר מדי מכוניות

אחרי שנים של תמריצים וסובסידיות, כשברקע טענות שהממשל הופך את הרכב החשמלי לנשק מול המערב – מישהו במפלגה הקומוניסטית עוד שניה ילחץ על הבלמים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

1 + twelve =