יום שלישי , 19 מרץ 2024
דור חדש של RAM מביא הרבה יותר מהכל - יותר כוח, יותר פאר ופינוקים ויותר יכולת עבודה לצד חבילות בטיחות אקטיביות מקוריות. צילום: RAM
דור חדש של RAM מביא הרבה יותר מהכל - יותר כוח, יותר פאר ופינוקים ויותר יכולת עבודה לצד חבילות בטיחות אקטיביות מקוריות. צילום: RAM

10 דברים לדעת על ה-RAM החדש


רוני נאק

לפי ההודעה לעיתונות של RAM  – הטנדר החדש הוא הכי חזק ועם היכולת הרבה ביותר בקבוצה שלו. עם יכולת גרירה של 15.8 טונות (35,100 ליברות) ויכולת העמסה של 3500 ק"ג (7680 ליברות) כשאת הכל מניע דיזל 6 ציל' טורי של קאמניס המפיק עתה 138 קג"מ ו-400 כוחות סוס. תיבת הילוכים מתוצרת אייסין היפנית עם 6 הילוכים מעבירה כוח למערכת הנעה כפולה ולטרנספר מחוזק של בורג-וורנר האמריקאית. המרכב והשלדה קלים וקשיחים יותר בזכות שימוש בסגסוגות מתקדמות. המשקל העצמי יורד ב-70 ק"ג.

דור חדש של RAM מביא הרבה יותר מהכל - יותר כוח, יותר פאר ופינוקים ויותר יכולת עבודה לצד חבילות בטיחות אקטיביות מקוריות. צילום: RAM
דור חדש של RAM מביא הרבה יותר מהכל – יותר כוח, יותר פאר ופינוקים ויותר יכולת עבודה לצד חבילות בטיחות אקטיביות מקוריות. צילום: RAM

לצד שיפור הנדסת האנוש והאיכות הכללית של הקבינה תמצאו קוקפיט חדש ו-NVH משופר מאד כמו גם מערך בטיחות אקטיבית מלא כולל בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית וכל השאר (בישראל ל-RAM סטאטוס של משאית – להזכירכם).

דור חדש של RAM מביא הרבה יותר מהכל - יותר כוח, יותר פאר ופינוקים ויותר יכולת עבודה לצד חבילות בטיחות אקטיביות מקוריות. צילום: RAM
דור חדש של RAM מביא הרבה יותר מהכל – גם אופציה למתלי אוויר מאחור. צילום: RAM

אז הנה 10 דברים לדעת על ה-RAM החדש:

למנוע הדיזל 138 קג"מ ו-400 כ"ס (יש גם גרסה "מוחלשת" עם 117 קג"מ ו-370 כ"ס)

הדור החדש תוכנן לשפר את איכות הנסיעה, התנהגות הכביש והגרירה

ביטול רעשים אקטיבי, אמצעים לצמצום וויברציות ושמשות אקוסטיות לשיפור NVH

מערכת מתלים מכויילת מחדש עם אפשרות למתלי אוויר מאחור

מערכת בלימה מעודכנת ומחוזקת הכולל קליפרים, מגבר בלם ובוכנה ראשית שיוכלו לטפל בקלות במשקלים

דור חדש של RAM מביא הרבה יותר מהכל - יותר כוח, יותר פאר ופינוקים ויותר יכולת עבודה לצד חבילות בטיחות אקטיביות מקוריות. צילום: RAM
דור חדש של RAM מביא הרבה יותר מהכל – יותר כוח, יותר פאר ופינוקים ויותר יכולת עבודה לצד חבילות בטיחות אקטיביות מקוריות. צילום: RAM

שימוש בחומרי גלם מתקדמים מאפשר לקבל שלדה/מרכב קשיחים וקלים יותר ב-70 ק"ג

מערך מצלמות 360 עם קווי הנחיה לנגרר בנסיעה לאחור

מערכת חיישני לחץ אוויר לנגרר מסוגלת לנטר ב-6 צמיגים של הגורר ועד 12 צמיגים לנגרר

תא נהג וקבינת נוסעים מעוצבת מחדש עם חומרים משופרים, ותא נהג דיגיטאלי חכם

משפחת הטנדרים הוותיקה ביותר בשוק האמריקאי – שם היא מקבלת 5 שנות אחריות ו-160,000 קילומטרים

דור חדש של RAM מביא הרבה יותר מהכל - יותר כוח, יותר פאר ופינוקים ויותר יכולת עבודה לצד חבילות בטיחות אקטיביות מקוריות. צילום: RAM
דור חדש של RAM רק להוסיף סוסים. צילום: RAM

Check Also

BYD סיגאל – פחות מ-10,000 דולר

החלום מתגשם והמהפכה החשמלית ממשיכה להתפשט. BYD תוקפת היכן שיצרניות אחרות לא יכולות ומציגה רכב חשמלי קטן וזול בשם סיגאל

One comment

  1. מוטי ריידר

    שלום רב!
    האם יש RAM 1500 דיזל שתואם
    לרישיון ב׳.
    ראיתי כאלו נעים בכביש אבל צבאי.
    תודה-מוטי
    0505260905 טלפון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

15 − six =