יום רביעי , 10 אוגוסט 2022
ראשי » אופני הרים » סינגל ביריה. ארוך יותר וקשוח יותר
סינגל ביריה המלא עם הלופ החדש. ווהאו! צילום: רוני נאק

סינגל ביריה. ארוך יותר וקשוח יותר

רוני נאק

ניצלתי פגישה בצפון כדי לסחוב איתי את האופניים עם תכנית לעקוץ רכיבה בדרך חזרה הביתה. לא "לבזבז" נסיעה לצפון ללא רכיבה. כך יצא שבשעת צהריים חניתי ברחבה הגדולה של חוות בת יער עם תכנית לצאת ללופ הקלאסי של 24 קילומטרים. מחוץ לרכב פגשתי רוח ערה מאד וטמפ' צוננת של 12 מעלות. למרות שהשמש זרחה ועננים טיילו להם בשמיים בקצב מהיר באופן מטריד. 

סינגל ביריה המלא עם הלופ החדש. ווהאו! צילום: STRAVA

• צור קשר לקבלת קובץ ניווט

זכרתי שמהחווה מתחילים בירידה ארוכה ולכן התלבשתי עם שכבה נוספת, ניילונית, להגנה מהרוח. אלא שכבר בשלט הכניסה לשביל גיליתי על המפה את הלופ החדש. זה, עולה מבת יער בטיפוס מתון ולא קצר עד למצודת ביריה, מסובב אותה מצפון ואז חוזר על כתף ההר בזרימה מאד מתגמלת אחרי הטיפוס המייגע למצודה.

סינגל ביריה המלא עם הלופ החדש. מצפור אריק שמיר בלופ החדש. צילום: רוני נאק

הלופ החדש נסגר די בנקודה שבה הוא החל. אחרי כ-6.6 ק"מ. כך שמי שרוצה לוותר עליו, יכול די בקלות. עכשיו מתחיל הסינגל הארוך. ואיזה יופי של התחלה זו! כמעט 10 קילומטרים של ירידה די רצופה של כ-400 מטרים אנכיים. בכמה מקומות המהירות מאד גבוהה וחשוב מאד להיזהר, להרים מבט לרחוק ולשלוט היטב במהירות פן פאדיחה. בנוסף, באיזור רועה בקר שבאמת לא ראוי שייבהל מרוכב ללא שליטה שטס בין עצי היער. חששות ראשוניים מבוץ התבדו. אפילו שרק לפני כמה שבועות חלק מהשביל היה תחת כמה ס"מ של שלג. שבוע ללא גשם ורוחות חזקות ייבשו את השביל לגמרי.

סינגל ביריה המלא עם הלופ החדש. יש חברות ג'ינג'יות לאורך המסלול. רכבו עירניים. צילום: רוני נאק

כשהמגמה משתנה ומתחילים לטפס, זה וואחד טיפוס. ארוך ורצוף ובחלקו תלול למדי עם מעט אתנחתות אופקיות. אין מה לעשות, לעלות לגלגלי השיניים הגדולים מאחור ולתת עבודה. בהקשר הזה אציין שני נוהג לעשות מנוחה יזומה בסיום של כל שעת רכיבה – לחטיף אנרגיה, ג'ל ואפילו כדור מלח אם רוכבים בקיץ ומזיעים המון. ניהול האנרגיה חשוב מאד ברכיבה של כמה שעות ולהישאר רענן ועירני זה חשוב מאד כדי שהטכניקה תישאר פיקס ולא תקלעו למצבים מסוכנים בשל חוסר עירנות. במקרה של יער ביריה זו גם הזדמנות לספוג פנימה את החורף בפינה המופלאה הזו – בהחלט משהו שמזכיר מדינות אחרות, אם זה בעצי הארז הגדולים, חלקות של בוטנה, פרחים מכל צבע וסוג ולא מעט אורניות המציצות מתחת לשכבות המחטים של יער האורנים היפיפה.

סינגל ביריה המלא עם הלופ החדש. מושלם. צילום: רוני נאק

יש ביער הזה לא מעט אטרקציות – ששוות ביקור או השטחות או שניהם. ביניהם אפשר למנות את קבר יונתן בן עוזיאל (שאומרים שיש לו קשרים בטינדר של מעלה), נעבור ליד עין נבוריה שבו חיים טריטונים שאפשר לראות בעין צדים חרקים. טיפוס קצר על דרך הנוף מביא לבית הכנסת העתיק של נבוריה שמאד מרשים ומספק מקום מופלא למנוחה וכמובן לעמק הבוטנה הנהדר למנוחה באיזור חמים ונקי מרוחות. אם תהיו במצב רוח של שיטוטים וחקירות – זה המקום.

סינגל ביריה המלא עם הלופ החדש. בית הכנסת בנבוריה. צילום: רוני נאק

אחרי שיא הגובה של הסינגל, חציתי את דרך הנוף ונכנסתי  לקטע קצר ומהיר בין העצים שמתחבר לדרך יער לבנה ורחבה עם סימון שבילים כחול. הקצב מהיר ואני מקבל עזרה ברוכה מהרוח החזקה שגמרה להקשות עליי בטיפוס ועתה מפרגנת לי במורד. הסינגל נפרד מהדרך המסומנת בכחול, לעוד טיפוס קטן אחרון ואז אחריו זרימה מדהימה ומהירה בין העצים שהשכיחה ממני את הייגיעה הרבה של הטיפוס. הקצב המהיר מחזיר אותי צ'יק צ'ק לרכב הממתין בחניה של בת יער.

סינגל ביריה המלא עם הלופ החדש. שמיים גדולים מעל קבר יונתן בן עוזיאל. צילום: רוני נאק

שלוש שעות ברוטו של רכיבה ביער קסום. טיפוס של 726 מטרים ומרחק של 28.9 ק"מ. לא טכני כלל אבל דורש ריאות, רגליים או חשמלוק.

סינגל ביריה המלא עם הלופ החדש. השביל מסומן היטב לכל אורכו. צילום: רוני נאק

עם איזה אוטו היינו שם?

יונדאי סנטה פה החדשה. טיל מרווח למרחקים ארוכים. צילום: רוני נאק

יונדאי סנטה פה החדשה!

רכב פנאי גדול ומהודר עם 7 מושבים מנוע דיזל חזק אך חסכוני ועם סידור מושבים המאפשר קיפול קל והכנסה עוד יותר קלה של אופניים פנימה. לחווית הנהיגה המלאה על יונדאי סנטה פה החדשה ומה השורה התחתונה? לקנות?

צפו גם בזה

פורד ברונקו – הייבריד?

פורד עתידה להרחיב את גרסאות ההנעה של ברונקו עם יחידות היברידיות ופלאג-אין. כך גילינו זאת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.