רוני נאק
באיחור אופנתי (של כשנה אחרי ההשקה העולמית) הודיעה הבוקר חברת המזרח – יבואנית לנד רובר – על תחילת השיווק של גרסאות ה-PHEV (היברידי עם יכולת להיטען משקע החשמל) של דגמי ריינג' רובר ו-ריינג' רובר ספורט. השיווק שלהן יחל כבר בחודש ינואר 2019. לפי ההודעה לעיתונות "מרבית רכבי הפלאג אין אשר מגיעים בימים אלו לישראל כבר מכורים, אך נותרו יחידות בודדות פנויות". אז למה לטרוח?

ובכן הנה סיבה טובה: לשני הדגמים, הריינג' והספורט, אותה יחידת הנעה היברידית אשר כוללת מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0ל' (300 כ"ס) ומנוע חשמלי (116 כ"ס) אשר יחד מפיקים 404 כ"ס ו-65 קג"מ. לפי אתר העיתונות של לנד רובר ההנעה החשמלית-נטו מספיקה לכ-51 קילומטרים וזמן הטעינה מעמדת טעינה מהירה יהיה כשעתיים ושלושת רבעי. המהירות החשמלית המירבית היא קצת מעל 130 קמ"ש והתאוצה המשותפת (בנזין וחשמל) ל-100 קמ"ש עומדת על 6.8 ו-6.7 שניות בהתאמה. ה"קנס" של החישמול הוא זינוק של כ-300 ק"ג ביחס לדגמי הבנזין שאנו כבר מכירים למשקל עצמי של קצת מעל 2,500 ק"ג.

למצבר הליתיום נפח של 13.1kWh וייטען בשעתיים ושלושת רבעי מעמדת טעינה של 32 אמפר או ב-7.5 שעות משקע ביתי של 10 אמפר (נתוני לנד רובר). כמובן שתיתכן שונות בהתאם לעוצמת מקור החשמל. עוד ציינה היצרנית כי תיתן 8 שנות אחריות או 160,000 קילומטרים ועד ל-70% בריאות של היחידה האנרגטית.
לנד רובר עוד מציינת כי שני הדגמים שומרים על יכולת השטח שיש בגרסאות ההנעה הקונבנציונאלית וכן הריינג' מקבל גם קבינה מעודכנת לשנת 2019. המחיר החל מ-654,000 שקלים לריינג' רובר ספורט והחל מ-909 אש"ח לריינג' רובר הגדול.
איזה מתחרים כבר יש בשוק?
- פורשה קאיין במחיר של 750,000 שקלים
- מרצדס GLE החל מ-550,000 שקלים
- ב.מ.וו X5 החל מ-550,000 שקלים
- אאודי Q7 מכ- 590,000 שקלים
- וולוו XC90 החל מ-604,000 שקלים