זוכרים את הקונספט לשטח מתערוכת ז'נבה 2011, סיאט IBX? נשיא היצרן מאשר כי הוא בדרך לייצור בקרוב וזורק לנו עוד סוכריה קטנה.
למעט גרסאות שטח "מוקשחות" כמו ה-FREETRACK המתבססת על סיאט אלטיאה, אין ליצרן הספרדי היסטוריית דגמים בסגמנט הפנאי/שטח. ובכן, המודאגים שבכם יכולים לנשום לרווחה.
על פי דיווחים בבריטניה, היצרן הספרדי מתכונן לשנות את הסטטוס ולעבור לייצר רכבי פנאי. נשיא סיאט, ג'יימס מור, אישר שרכב שטח מבית סיאט יגיע לאולמות התצוגה כבר בשנתיים-שלוש הקרובות.
כלי הרכב שרומז טוב מכולם, בשלב זה, על רכב הפנאי שבדרך לייצור הוא סיאט IBX, שנחשף לציבור הרחב בתערוכת ז'נבה, בשנת 2011. ה-IBX מבוסס על פלטפורמת אאודי Q3, פולקסווגן טיגואן וסקודה ייטי, אך סביר להניח שגרסת הייצור תתבסס על הדור הבא של הפלטפורמה הזו (שהיא, בעצם, פלטפורמת הגולף).
כבר בתערוכת פרנקפורט 2007 חשפו הספרדים קונספט לשטח בשם סיאט טריבו. למרות העיצוב הקיצוני והדרמטי של רכב הקונספט, הוא נועד אז לייצור. ואולם, נראה שהמשבר הכלכלי שעבר על העולם ב-2008 טרף את הקלפים ובסופו של דבר נזנחה תוכנית הייצור. כעת, כשפולקסווגן בכלל וסיאט בפרט נמצאים במגמת התרחבות (למרות הקשיים האדירים בכלכלת אירופה), הוחלט אצל הספרדים לפנות אל תחום השטח. סוכריה קטנה נוספת, תרתי משמע, נמצאת בעובדה שהנשיא מור מעוניין להביא לייצור רכב פנאי נוסף – על בסיס פולקסווגן טאיגון הזעיר.