יום שישי , 19 אפריל 2024
Skoda Kodiaq הנה סופסוף צילום רשמי ראשון. ואנו נלהבים כאשר אחד המותגים המכרים ביותר בישראל נכנס לסגמנט חדש עם מה שנראה כהצלחה בטוחה. יש לצפות למחסור בשנה הראשונה אפילו שלא יהיה זול. צילום: סקודה
Skoda Kodiaq הנה סופסוף צילום רשמי ראשון. ואנו נלהבים כאשר אחד המותגים המכרים ביותר בישראל נכנס לסגמנט חדש עם מה שנראה כהצלחה בטוחה. יש לצפות למחסור בשנה הראשונה אפילו שלא יהיה זול. צילום: סקודה

skoda KODIAQ!

תומר הדר

לאחר חודשים של מה שמסתמן כאחד הקמפיינים המייגעים ביותר, שבמסגרתו סקודה חשפה תמונות ריגול, חלקי מרכב ואולי אפילו הדלפות (מכוונות יותר או פחות), סקודה חושפת סוף סוף – באופן רשמי – את רכב הכביש שטח הבכיר שלה – הקודיאק, שיגיע לישראל בשנה הבאה.

• יגיע לישראל במהלך 2017 (מלאי ראשוני קטן)

• הערכת מחיר בין 220 ל-300 אלפי שקלים

• מתחרים: יונדאי סנטה פה, קיה סורנטו, מיצובישי אאוטלנדר

על פי סקודה, חשיפת הקודיאק מסמלת את חדירתה של היצרנית הצ'כית בצורה מאסיבית לפלח השוק של רכבי הכביש שטח, שעד כה הייתה נוכחת בו רק באמצעות YETI. על פי נתוני סקודה הרשמיים, הקודיאק משתרע על 4.7 מטרים ומסוגל להכיל עד שבעה נוסעים, הישובים בשלוש שורות מושבים. לדברי ברנארד מאייר, מנכ"ל סקודה: "עם הקודיאק, החברה פונה לכיוון חדש ופוטנציאל לשווקים חדשים בעולם". בדבריו רומז מאייר על העובדה שסקודה רשמה את שמו של הקודיאק כסימן מסחרי בשוק האמריקאי לפני מספר חודשים.

לוח המחוונים ותא הנהג של סקודה קודיאק שלא במפתיע לא מאד רחוק מזה של הסופרב אשר הפכה למוצר נדיר ומבוקש עם זמני אספקה ארוכים במיוחד לגרסאות מסויימות. צילום: סקודה
לוח המחוונים ותא הנהג של סקודה קודיאק שלא במפתיע לא מאד רחוק מזה של הסופרב אשר הפכה למוצר נדיר ומבוקש עם זמני אספקה ארוכים במיוחד לגרסאות מסויימות. צילום: סקודה

מבחן דרכים סקודה יטי

מבחן דרכים סקודה ספייסבק סקאוט

פי הנתונים הרשמיים שמפרסמת סקודה, אורכו המדויק של הקודיאק הוא 4,697 מילימטרים, רוחבו הוא 1,882 מילימטרים וגובהו הוא 1,676 מילימטרים, מימדים שממצבים אותו מול יונדאי סנטה פה ודומיו. הקודיאק עצמו מבוסס על פלטפורמת MQB המודולארית של קונצרן פולקסווגן, עליה מבוססת בין היתר גם הגולף הנוכחית (ורכב הפנאי של סיאט – אטקה – אשר יגיע בחודשים הקרובים אלינו). משקלו של הקודיאק מתחיל ב-1,452 קילוגרמים בגרסת הבסיס, שמצוידת במנוע בנזין בנפח 1.4 ליטרים – ללא הנעה כפולה.

Skoda Kodiaq הנה סופסוף צילום רשמי ראשון. ואנו נלהבים כאשר אחד המותגים המכרים ביותר בישראל נכנס לסגמנט חדש עם מה שנראה כהצלחה בטוחה. יש לצפות למחסור בשנה הראשונה אפילו שלא יהיה זול. צילום: סקודה
Skoda Kodiaq הנה סופסוף צילום רשמי ראשון. ואנו נלהבים כאשר אחד המותגים המכרים ביותר בישראל נכנס לסגמנט חדש עם מה שנראה כהצלחה בטוחה. יש לצפות למחסור בשנה הראשונה אפילו שלא יהיה זול. צילום: סקודה

על פי נתוני סקודה, הקודיאק ארוך בארבעה סנטימטרים בלבד מסקודה אוקטביה, אך אמור להיות גדול ממנה מבפנים. אורך תא הנוסעים בפנים הוא 1,793 מילימטרים, המרווח למרפקים הוא 1,527 מילימטרים מקדימה ו-1,510 מילימטרים מאחור. מרווח הראש הוא 1,020 מילימטרים מקדימה ו-1,014 מילימטרים מאחור. נפח תא המטען הוא 720 ליטרים – או 2,065 ליטרים עם מושב אחורי מקופל. רשימת הציוד ארוכה – וכוללת בין היתר מנגנון אשר מגן באופן אוטומטי מפגיעה מפני קצות הדלת, נעילת ילדים חשמלית בדלתות האחוריות וחבילת שינה – משענות מיוחדות שמיועדות לקבע ילדים שראשם לא יחליק בעודם מנמנמים.

Skoda Kodiaq הנה סופסוף צילום רשמי של המושבים האחרויים. אלו יהיו מצויידים גם בכריות נמנום לילדים. צילום: סקודה
Skoda Kodiaq הנה סופסוף צילום רשמי של המושבים האחרויים. אלו יהיו מצויידים גם בכריות נמנום לילדים. צילום: סקודה

כנהוג בסקודה בשנים האחרונות, הקודיאק עמוס במערכות סיוע לנהיגה- כולל מערכת שמסוגלת להחנות את הקודיאק ללא מגע ידי נהג-בעודו גורר קרוואן.  בנוסף, הקודיאק מצויד במערכת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת סייען לבלימה, כמו גם מערכת אשר מותחת את חגורות הבטיחות מראש בשעת חשש לתאונה. בנוסף, הקודיאק מסוגל גם להתקשר לשירותי חרום במידה והרכב ביצע תמרון מסוכן ונפגע – והנהג עלול להיות מחוסר הכרה (חלק מתקן בטיחות אירופאי חדש אשר יופיע בהמשך אצל כל היצרנים).

Skoda Kodiaq הנה סופסוף צילום רשמי ראשון. ואנו נלהבים כאשר אחד המותגים המכרים ביותר בישראל נכנס לסגמנט חדש עם מה שנראה כהצלחה בטוחה. יש לצפות למחסור בשנה הראשונה אפילו שלא יהיה זול. צילום: סקודה
Skoda Kodiaq הנה סופסוף צילום רשמי ראשון. ואנו נלהבים כאשר אחד המותגים המכרים ביותר בישראל נכנס לסגמנט חדש עם מה שנראה כהצלחה בטוחה. יש לצפות למחסור בשנה הראשונה אפילו שלא יהיה זול. צילום: סקודה

היצע מנועי הקודיאק מוכר היטב מקו מוצרי קונצרן פולקסווגן: בסך הכול מוצע הקודיאק עם חמישה מנועים שונים; שני מנועי טורבו דיזל ושלושה מנועי בנזין. מנוע הדיזל, בנפח 2.0 ליטרים מוצע בשתי גרסאות: האחת מפיקה 140 כ"ס והשנייה מפיקה 190 כ"ס. מנוע הבנזין הבסיסי – בנפח 1.4 ליטרים מפיק 125 כ"ס באמצעות מגדש טורבו ומנוע הבנזין הבכיר יותר מפיק מאותו נפח 150 כ"ס.לצידם מוצע מנוע בנזין נוסף, בנפח 2.0 ליטרים, המפיק 180 כוחות סוס.

תיבות ההילוכים של הקודיאק מוכרות היטב מקונצרן פולקסווגן: מדובר בתיבה ידנית בעלת שש מהירויות – או לסירוגין תיבת DSG  בעלת שבע מהירויות. אה לרכב שטח שאולי ירד לשטח, חלק מגרסאותיו של הקודיאק מוצעות עם מערכת הנעה כפולה – שלפי סקודה מנטרת את רכבת הכוח ומעבירה את הכוח אל הסרן אשר זקוק לו. עם זאת, הקודיאק אינו מצויד בהילוך LOW. קצת חבל אבל לא באמת מפתיע לאור השימוש בפלטפורמה הזו.

עדיין מוקדם לדבר על המחיר של סקודה קודיאק בישראל – אבל אם יהיה עליו להתמודד מול יונדאי סנטה פה וקיה סורנטו יהיה זה די בטוח לנחש כי המחיר ינוע בטווח שבין 220 ל-300 אלפי שקלים (תלוי בסוג המנוע ורמות האיבזור).

Check Also

טויוטה 4Runner מהמם!

רכב שטח כהילכתו! טויוטה 4Runner כל חדש ולא מוותר במ"מ על יכולת השטח והקשיחות של קודמו. מוסיף לזה לא מעט "טק" חכם לשטח. בסתיו אצל הדילרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

18 + eight =