יום שלישי , 23 אפריל 2024
הדמיה של גרסת היצור של מיצובישי לאנסר e-אבולושן. נקווה שיסע יותר טוב משנראה. איור:spyder7

מיצובישי לאנסר אבולושן: SUV חשמלי

רוני נאק

מיצובישי נמצאת עכשיו במירוץ נגד הזמן במאמץ לצאת מאחת מתקופות השפל העמוקות ביותר של היצרנית. הרבה מאד תקווה תלויה בהצלחה של המיצובישי אאוטלנדר הבא (אשר יחלוק רכיבים גם עם ניסאן) שהצלחתו המסחרית תהיה קריטית להישרדות החברה. כמו שיצרניות רכב רבות גילו בעצמן בעבר, בעת משבר כדאי ורצוי להתכנס ל-DNA הבסיסי של המותג. תכונות הליבה אשר ימשכו את אוהדי המותג השרופים – והשגרירים הטובים ביותר שלו. במקרה של מיצובישי שתי מכוניות אייקוניות עמדו בלב המותג: פאג'רו ו-אבולושן.

קונספט e-אבולושן מ-2017. האם יבשיל לגרסת יצור ב-2021? צילום: מיצובישי

מיצובישי טרייטון PRO

לפני כארבע שנים מיצובישי הציגה בתערוכת טוקיו 2017 קונספט e-EVOLUTION של מעין קרוסאובר קופה אגרסיבי וכמובן חשמלי. השבוע הגיעה ידיעה מארץ השמש העולה (שזה יפן למי שברח לים בשיעור) על כך שבעתיד הקרוב ממש עתידה מיצובישי לחשוף מחדש את האבולושן הפעם כ-SUV חשמלי ואף פינקו אותנו עם הדמיית מחשב. או אז ב-2017 מיצובישי הצהירה כי הקונספט אינו מיועד ליצור וכי הפיתוח ימשיך לקראת חשיפת גרסה סדרתית ב-2021.

קונספט e-אבולושן מ-2017. האם יבשיל לגרסת יצור ב-2021? צילום: מיצובישי

ההבדלים העיקריים בין הקונספט לגרסת היצור הם מעבר לתצורה של 4 דלתות, שמשה קדמית אופקית יותר וזנב משתפל במתינות אשר יוצרים חלל פנימי שימושי הרבה יותר לכלי רכב שיהיה קרוסאובר אורבני במראהו. החזית אגרסיבית מאד ונראית כמו אבולוציה של קונספט ה"דיינמיק שילד" של מיצובישי, פנסי LED הפכו מאנכיים לאופקיים ונוספו חיפויים התואמים לז'אנר ה-SUV. העיצוב מאד זוויתי ומפוסל עם חיתוכים תלת-מימדיים למראה שנועדו להעביר מסר עתידני וחדשני.

קונספט e-אבולושן מ-2017. האם יבשיל לגרסת יצור ב-2021? צילום: מיצובישי

מערכת ההנעה לא תהיה בת שלושת המנועים כמו שהיה בקונספט אלא שני מנועים חשמליים, אחד לכל צמד גלגלים, עם הנעה כפולה כמובן והדור האחרון של S-AWC דבר קריטי לתת לאיבולושן-על-סוללה התנהגות כביש הצפויה מכלי רכב הנושא את השם הזה. לא הצלחנו לקבל מושג על רמת התפוקה של המנועים או הביצועים אבל כן דווח על טווח שיוט של כ-500 ק"מ על טעינה אחת. בנוסף לא היו פרטים רבים על תא הנהג למעט העובדה שהוא עתיד להיות דיגיטאלי מלא, עם מינימום של כפתורים ומקסימום אינצ'ים של מסכי מגע.

ללא מגדשי טורבו רושפי אש, ספויילרים גדולים או כונסי אוויר, מיצובישי לאנסר e-EVOLUTION עתיד להגיע לשווקים בסוף 2021.

Check Also

נכנסת לשטיפה עם טסלה סייברטראק? איבדת אחריות

אסור לשטוף את הסייברטראק באור שמש ישיר, אסור לשטוף מבלי להעביר ל"מצב שטיפה" אם כן - אתה עלול לאבד אחריות - על כדור הארץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

4 × 5 =