רוני נאק
רק לפני כמה שבועות סובארו קברה אייקון שלה: אימפרזה STI. במקביל ממשיכה לעמול חטיבת הביצועים של סובארו על גרסת STI שרירית (למדי…) של רכב הפנאי-שטח הכי קשוח שיש אצלנו: הפורסטר (יבדל לחיים ארוכים).
אז מה יש בפורסטר STI? הרבה כדי לעשות את רכב הפנאי לספורטיבי יותר, אבל לא מספיק כדי לגרום לכפות הידיים להזיע בציפייה כמו פעם. המתלים מוחלפים לטובת סט קפיצים ובולמי זעזועים מכויילים STI לטובת אחיזת כביש משופרת וחידוד ההתנהגות על האספלט. בנוסף יש גם חישוקי 18 אינץ' בעיצוב ייחודי לגרסה ועליהם צמיגי כביש דביקים במידה 225/55.
הרבה מאד נגיעות עיצוביות למרכב ולתא הנוסעים. עיטורים שחורים מסביב, בעיקר בקו החצאית התחתון, מראות צד, ספוילר אחורי ודיפיוזר בתחתית הפגוש האחורי וכמובן תגיות STI משפרות-ביצועים על הגריל ודלת תא המטען.
בתוך תא הנהג יש שילוב של עור בגוון בורדו עם עור נאפה שחור על הדשבורד, דיפוני הדלתות וכמובן המושבים שאלו מקבלים גם הטבעה של STI על משענות הראש של המושבים הקדמיים. אופציות שמוצעות ביפן כוללת את מערכת EYE-SIGHT המצוינת בגרסתה המעודכנת ביותר וגם דלת תא מטען עם פתיחה חשמלית (דברים שאנו מכירים היטב כבר מהגרסאות של סובארו פורסטר המשווקות אצלנו).
עד כאן הכל בסדר אלא שסובארו תציע את הפורסטר STI רק עם מנוע ה-1.8ל' טורבו המשווק ביפן בלבד. למנוע תפוקה של 177 כ"ס וכ-31 קג"מ. הורדת הכוח היא דרך תיבת הילוכים אוטומטית רציפה למערכת ההנעה הכפולה הקבועה של סובארו. לא בדיוק הנתונים שיוצרים אייקונים. בשביל זה חסרים ל-STI לפחות 200 כ"ס ופי שתיים מומנט, תיבת הילוכים ידנית לא תזיק ודיפ' DCCD מרכזי יהיה נחמד. תראו מה טויוטה עשתה עם יאריס וקורולה GR…
סובארו פורסטר המשווק בישראל מגיע רק עם מנוע 2.5ל' אטמוספרי עם תפוקה של 182 כ"ס ו-24.3 קג"מ. אין חשש שסובארו פורסטר STI ישווק בישראל.