תומר הדר
באירופה, כך ניכר, טויוטה הולכת ומתרחקת מטהרני השטח. לעומת זאת, בארה"ב, ארצם של טויוטה FJ ופוראנר, עדיין מתחשבים בצרכיה של קהילה מיוחדת זו – ראו ערך טויוטה FT-AC שהוצגה בתערוכת הרכב של לוס אנג'לס. לפי טויוטה, FT-AC מיועד בראש ובראשונה להרפתקאות (קלישאי משהו) ומיועד להעניק "ורסטיליות אינדיבידואלית לסגנון חיים אקטיבי המאפשר חקירה של היכולת לקחת את מסעות החיים קדימה ולחבק את הבלתי צפוי" (סלוגן שאגב יכול בהחלט להיות תקף גם לסמארטפון חדש, סבון אינטימי או שואב אבק).
בכל אופן, יש בשורות טובות: לפי טויוטה, הבחירה בלוס אנג'לס אינה מקרית: מדובר בעיר שתושביה נהנים לצאת מן העיר אל הטבע ולכך טויוטה FT-AC מיועד. לפי טויוטה, הגריל הקדמי ותאורת ה LED פריקים וניתנים לחיבור לאופניים. טויוטה FT-AC מגיע מן המפעל כשהוא מצויד במיגון גחון וווי גרירה ובתי הגלגלים מתוכננים, שימו לב, עבור מי שירצה להתקין צמיגים גדולים וקרביים יותר מאלה שיציע היצרן (דבר משטרת התנועה הישראלית – "עצור בצד"). בנוסף, יש מתקן גג לנשיאת ציוד וחיבור WIFI, כזה שאף אחד אף פעם לא ממש אמר לעצמו "הא, כזה אני צריך בשטח".
וכעת לשאלה הקריטית: מערכת ההנעה. לפי טויוטה, מדובר ברכב בעל הנעה לכל הגלגלים, כולל אפשרות לנעילת גלגלים אינדיבידואלית (!!) בהתאם לחלוקת המומנט. על הילוך LOW לא ממש מדברים בטויוטה, אך למרבה ההפתעה, היצרנית כן מדגישה כי ניתן לצייד את ה FT-AC בהינע היברידי וזה נותן המון מומנט כבר מאפס סל"ד – לא אמרו לנו כמה.