רוני נאק
וולוו עתידה בשבוע הבא לשבור מסורת ארוכת שנים ולא צפויה להציג אפילו רכב יחיד בביתן שלה בתערוכת הרכב של לוס אנג'לס. זה לא סוד גדול שתערוכות הרכב הפכו דלות מאי פעם ויצרני רכב רבים מדירים מהן רגליים – גם וולוו הודיעה כי לא תקח חלק בתערוכה ג'נבה 2019 וכי תמקד משאבים בערוצי שיווק אחרים.
אילו ערוצים? למשל השקות-יחיד אשר משודרות חי ומקבלות במיידי קהל גלובאלי – שלא צריך להצטופף סביב ביתן או לעמוד בתור לראיון עם בכיר עייף וחסר סבלנות.

וולוו מבינה כי התעשייה עוברת הפרעה עמוקה וכי יהיה עליה לשנות ולעדכן את תפיסת העולם שמזה 90 שנה מייצרת מכוניות באותה מתכונת בסיסית. אז מה כן יהיה בביתן?
הקו המנחה החדש הוא "זו אינה מכונית" ובמקום מכוניות יהיו שם מצגות אינטראקטיביות של שירותי הקישוריות החדשים, נהיגה אוטונומית וכן את שירות המינויים החדש שמותגי רכב רבים מאמצים בעת האחרונה – כמו גם את הקונספט השיתופי של היצרנית. וולוו מנסה לצאת ממשבצת היצרן ומשווק המכוניות הקלאסי ולתת לצרכנים פתרון תחבורה סביבתי, אוטונומי ומקושר.

רמז לכך אפשר היה לראות בקונספט 360c – אוטונומי, חשמלי ובכלל לא מיועד לנהיגה. מעין מיטת ביזנס במטוס עם כל הנוחות של זה פחות הדיילות. לפי וולוו עצמה "זו אינה מכונית" אלא הרבה יותר. נחיה ונראה.