רוני נאק
כבר עכשיו רבים מבינים שהתשתיות לרכב החשמלי – בעיקר כל האמור למספר עמדות הטעינה וזמינותן – לא מצליחה להדביק את קצב היצור והעליה לכביש הצפוי בשנים הקרובות. כבר היום נתקלים בעלי מכוניות חשמליות – או EV – במקרים שבהם העמדות לא זמינות או שיש מי שתופס אותן גם אם הוא עדיין מאלו ששורפים מיץ דינוזאורים מזוקק (למי שמאמין שהיו דינוזאורים כן?).
ובכן VW – שהביאה לעולם את דיזלגייט ו-37 מיליארד דולר אחר כך גם בשורה חשמלית, הציגה לאחרונה רובוטים עם פרצופים רובוטיים כאלה המשוטטים בחניונים ומחפשים מכוניות חשמליות לספק את צרכי הטעינה שלהן. הרובוט האוטונומי ייאתר את המכונית החשמלית שלך, יחבר אותה לטעינה עם זרוע שעליו ואז ימשיך לחבר את הרכב הבא. המטרה של VW הייתה להראות חזון שבו בעל הרכב החשמלי משוחרר מהחרדה הנוספת של מציאת עמדת טעינה מתאימה ופנויה (נוספת כמובן לחרדת הטווח) – כמובן שתהיה גם אפליקציה בה נהג הרכב יכול לזמן אליו את הרובוט. ברגע שהטעינה הושלמה – הרובוט חוזר ואוסף את הסוללה הניידת שטענה את הרכב – ומחזיר אותה לטעינה משלה.