יום שלישי , 19 מרץ 2024
פולקסווגן טיגואן פותחת
מבחן דרכים פולקסווגן טיגואן. יותר איבזור, יותר מנוע ויותר כסף. אחלה פנאי שטח אבל יקר...צילום: רוני נאק

מבחן דרכים פולקסווגן טיגואן 1.5ל'

רוני נאק

תקנות WLTP חבטו קשות ביבואני רכב רבים. בעיקר באלו ממותגים אירופאיים, בעיקר באלו ממותגים גרמניים ובעיקר באלו שמביאים את מותגי VW לגווניהם. ומספיק היה להסתכל על ליין הדגמים שעמדו למכירה – כדי להבין שיש בו יותר חורים מבגבינה שווצרית ריחנית. היו דגמים רבים שפשוט התאדו מההיצע, אחרים הופיעו עם מנועים משונים ואפילו דיזלים – שמצאו דרכם לישראל אחרי שבאירופה מעקמים את האף.

אחד ה"קרבנות" של ה-WLTP (ובאופן אירוני גם מבין המחוללים שלו) היא מנוע ה-1.4ל' היוצא של קבוצת VW. אותו מנוע ששכן בבטחה בין כנפיו של פולקסווגן טיגואן בגרסת "טרנדליין" הבסיסית. אולם משזה אזל במלאי – לא היה מקביל לחדש אותו, כך שעם ישראל – או לפחות אלו שחובבים את הברנד מדויטשלנד – נאלץ להסתפק בגרסת ה-2.0ל' של פולקסווגן טיגואן שהוא מכונית נהדרת – הנה המבחן – אבל הרבה יותר יקרה ממחיר הכניסה שהתבקש אז של 165 אלפי שקלים.

פולקסווגן טיגואן צד
מבחן דרכים פולקסווגן טיגואן. חלום בורגני למי שרוצה משהו מעבר למכנה המשותף הקוריאני. צילום: רוני נאק

אז עתה הפקק נפתח. ודור מנועי 1.5ל' חדש מחליף את ה-1.4ל' היוצא. תקני לגמרי ועומד ב-WLTP ועתה אפשר למצא אותו בדגמים רבים לכל אורכו ורוחבו של ההיצע במותגי צ'מפיון מוטורס היבואנית הרשמית של VW. ההעדרות ההמושכת של גרסת בסיס יחד עם דור מנועי 1.5ל' ו-2.0ל' חדשים נתן ליבואנית הזדמנות לרענן את הדגם ולהפיח בו רוח חיים חדשה. 

• משווה פולקסווגן טיגואן מול מאזדה CX-5

אמנם זה לא פסח אבל בכל זאת נשאל "מה נשתנה"? נתחיל עם המנוע. זה כאמור טורבו בנזין בנפח 1.5ל' עם תפוקה של 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ. שיא המומנט זמין כבר מ-1500 סל"ד ומשרעת הכוח נרחבת עד ל-6000 סיבובי מנוע לדקה. כמו מקודם הורדת הכוח היא לגלגלים הקדמיים בלבד דרך תיבת הילוכים כפולת מצמדים עם 7 יחסי העברה (שזה הילוכים).

תא נהג פולקסווגן טיגואן
מבחן דרכים פולקסווגן טיגואן. יותר איבזור, ביצוע נהדר של הפנים. מרגיש עדכני. צילום: רוני נאק

עוד בעדכונים היא חבילת האיבזור. כבר לא "קומפורט" מעתה אימרו "קומפורט פלוס" (בעיקר כי הטיגואן הבסיסי של פעם היה דל למדי באיבזורו) זו כוללת ריפודי עור, לוח מחוונים ווירטואלי, מצלמות 360, מערך בטיחות אקטיבי מקורי, דלת תא מטען חשמלית, כניסה ללא מפתח, מושבים קדמיים חשמליים, פנסי LED, שמשות פרטיות מאחור, חישוקי 18 אינץ'. יש גם מולטימדיה מקורית עם מסף 8 אינץ' – שכבת מידע שניה מקומית בעברית עם WAZE ועוד וגם אפשרות להתממשק לאנדרואיד או קארפליי. חניה אוטומטית יש, 3 איזורי אקלים ועוד – להוריד מכאן.

מה שלא השתנה זו הפלטפורמה. זה אומר שזו אותה שלדה מודולארית – MQB אם אתם רוצים להישמע מבינים במפגש החברים הערב – המלווה את הדור השני של פולקסווגן טיגואן מאז השקתו ב-2016. זה לא בהכרח דבר רע מדובר בפלטפורמה נהדרת המתאימה לחיים בסביבת תחבורה מודרנית ולקצב נסיעה מהיר ומנועים חזקים. בסיס הגלגלים הוא 268 ס"מ – שחושף את הפז"מ של הטק'. האורך הכולל 448 ס"מ ולצד רוחב נאה של 184 ס"מ יש גם גובה שימושי של 162 ס"מ. המידות מאפשרות משחק נאה עם הפרופורציות ובסופו של דבר פולקסווגן טיגואן הוא SUV נאה ואלגנטי למדי. עומד היטב בדרישות הז'אנר מבלי להיסחף לדיפוני פלסטיק שחורים או פסבדו פגושי שטח קשוחים. זאת במקביל להיותו מזוהה בקלות כבן למשפחת VW.

טיגואן פולקסווגן מאחור עם אופניים
מבחן דרכים פולקסווגן טיגואן.משתפר עם אופניים ודלת תא מטען חשמלית. צילום: רוני נאק

גם עיצוב הפנים לא שונה. הוא מאד תכליתי, מהודר אך לא לוקה בפאר או בראוותנות השמורה למותגי הפרימיום. איכות החומרים הכללית טובה מאד וכל נקודת ממשק או כפתור הם רכים במידה ובעלי התנגדות במידה כדי לתת את תחושת האיכות והעושר לה מצפים אוהבים VW לדורותיהם.

אחרי כמה ימי מבחן שבהם היו שתי גיחות ארוכות לצפון הארץ, נסיעות בעיר ובפקקים, הסעות, הקפצות וקניות – גילינו שהפולקסווגן טיגואן הוא ראשית כל SUV בוגר וראוי. זמינות הכוח טובה, בעיקר בתנועה עירונית, חווית הנסיעה נעימה מאד והקבינה זה מקום שנעים וכיף להיכנס אליו ועוד יותר לשהות בו. גילינו גם שפולקסווגן טיגואן אוהב את המרחבים הפתוחים ונהנה לשייט בקצב שדומה יותר לזה שבכבישי ארץ מוצאו מאשר בישראל – וכדאי לשים לב לזה. המהירות הטבעית שלו היא באיזור ה-150/160 קמ"ש (לפי מקורות זרים כמובן).

מנוע פולקסווגן
מבחן דרכים פולקסווגן טיגואן. אותם נתוני תפוקה של המנוע הקודם – ירוק יותר וחסכוני יותר. צילום: רוני נאק

צריכת הדלק הייתה טובה – לא מצטיינת – עם כ-11 קילומטרים לליטר בקצב נהיגה סביר ומבלי לנסות לחסוך במיוחד. גם תיבת ההילוכים הרובוטית עבדה נהדר רוב הזמן ורק התלוננה בהורדות הילוכים בתנאי נהיגה לחוצים. חסרו לי משוטים להעביר הילוכים מבלי להוריד ידיים מההגה. ובהיותי חנון שטח גם העדר הנעה כפולה הגביל את מה שאפשר היה לעשות עם הרכב (אבל זה רק אני – את רובכם הנעה כפולה לא מעניינת). לא הכי עפתי על האסרטיביות של תיקון הסטייה מנתיב – גרם לי להלחם ברכב עד שלבסוף כיביתי אותה בעצבים.

למושבים מאחור יכולת הזחה כמו גם זוויות משתנות למשענת – וזה נוח ליושבים ונוח כשצריך להעמיס משהו לתא מטען גדול מאד ושימושי מאד. מערכת המולטימדיה מצויינת ויותר מזה השכבה המקומית – שבעברית – משולבת בה באופן מאד נכון עם פונטים נהדרים ומהירות תגובה טובה. הברקה נוספת היא תא האכסון בראש הדשבורד, מגשים קטנים לילדודס מאחור, ופתחי מיזוג גדולים וממוקמים נפלא.

Volkswagen Tiguan
מבחן דרכים פולקסווגן טיגואן. ממהרים לתחנת הרכבת? טיגואן זריז על הכביש אך דורש לחץ דוושתי מתגבר. צילום: VW

ואחרי כל הנ"ל הגענו למחיר: 197,312 שקלים – שבשבילנו זה בדיוק כמו 200,000 עגלגלים. זינוק משמעותי במחיר (נכון יש יותר איבזור) ויקר בעשרות אחוזים ממחיר גרסאות הטורבו המאובזרות של המותגים הנפוצים יותר. פולקסווגן טיגואן המעודכן הוא מוצר איכותי, בוגר, שימושי וכן עם קלאסה – שומר הסף של סגמנט הפרימיום.

Check Also

הביטוח ממשיך להתייקר בחדות

הפעם הטבלה של WOBI ממשיכה להראות את מגמת ההתייקרות המהירה של עלות הביטוח למכוניות שבכבישים. בעתיד גם החשמליות יצורפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

12 − eight =