יום שישי , 2 דצמבר 2016
דף הבית » חדשות » ריינג' רובר איווק מסיר חלק עליון לנד רובר דיפנדר מוסיף סרן
ריינג' רובר איווק מסיר חלק עליון לנד רובר דיפנדר מוסיף סרן
ריינג' רובר איווק קונברטיבל - השם החדש של לקצ'רי? צילום: לנד רובר

ריינג' רובר איווק מסיר חלק עליון לנד רובר דיפנדר מוסיף סרן

כתב: ניר בן זקן

בדיוק לפני שלוש שנים בתערוכת ג'נבה חשפה לנד-רובר קונספט עם גג נפתח לאיווק, אבל למרות ההתלהבות הרבה מהבייבי ריינג' שהסיר את חלקו העליון הוא לא הגיע לבשלות קו הייצור. כעת מנצלת החברה את הבמה באחת מתערוכות הרכב החשובות בעולם, כדי להכריז על כך שהוא יגיע לאולמות התצוגה בשנה הבאה.

ריינג' רובר איווק קונברטיבל. פריט חובה על כל כביש מקביל לים. אם זו הריוויירה או קליפורניה. מי אמר מאיץ חלקיקים? צילום: לנד רובר

ריינג' רובר איווק קונברטיבל. פריט חובה על כל כביש מקביל לים. אם זו הריוויירה או קליפורניה. מי אמר קרוסרייל? צילום: לנד רובר

האיווק טופלס מוצג כחלק ממתיחת הפנים שעבר הדגם הנמכר ביותר של היצרנית ומרענן מעט את המראה בזכות יחידות תאורה משולבות לד, פגוש קדמי אגרסיבי עם פתחי אוורור גדולים בקצוות ואת המכאניקה עם סדרת מנועי 2.0 ליטר טורבו בנזין ודיזל החדשים של קוצנרן JLR. הוא מתבסס על גרסת הקופה שלוש דלתות ובעל גג רך המשתפל לאחור, דבר שחייב חיזוקי שלדה רבים, בעיקר במסגרת השמשה הקדמית שנושאת במלוא העומס במקרה של התהפכות. היצרנית הבריטית לא שחררה פרטים נוספים שוודאי יחשפו בהמשך, אך פרסמה סרטון המראה את המבחנים שעבר האיווק קונברטיבל במנהרות הקרוסרייל, קו רכבת שנבנה בימים אלה כ-40 מטרים מתחת לבירת לונדון, ואפשר לצוות המהנדסים לבדוק את יכולות השטח כשהגג פתוח מבלי לחשוש מצלמי ריגול.

ריינג' רובר איווק קונברטיבל. פריט חובה על כל כביש מקביל לים. אם זו הריוויירה או קליפורניה. מי אמר מאיץ חלקיקים? צילום: לנד רובר

ריינג' רובר איווק קונברטיבל. פריט חובה על כל כביש מקביל לים. אם זו הריוויירה או קליפורניה. מי אמר מאיץ חלקיקים? צילום: לנד רובר

האיווק קונברטיבל, שיהיה הקרוסאובר הראשון בעל גג נפתח, ייוצר במפעל בליברפול לצד הגרסה הרגילה והדיסקברי ספורט החדש וישווק בתחילת שנה הבאה.

בצד השני של הסקאלה, סדנת קאהן (Kahn) המתמחה בדגמי לנד-רובר הציגה כפי שדיווחנו לכם לאחרונה את הראשון בסדרת Flying Huntsman, כמחווה לדיפנדר שבסוף השנה יופסק שיווקו. בתערוכת ג'נבה חושפת החברה את הדגם השני בסדרה עם הנעה 6X6 ונראה שמדובר בגרסה הקיצונית ביותר שאי פעם יוצרה לדיפנדר.

Flying-Huntsman-6x6 - חינני מבית KAHN. צילום: KAHN

Flying-Huntsman-6×6 – חינני מבית KAHN. צילום: KAHN

גרסה זו מתבססת על ה-110 המוכר אך בעלת חרטום ארוך ב-40 ס"מ בכדי להכיל את מנוע תרומת שלברולט קורבט; V8 בנפח 6.2 ליטר שמפיק 430 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 יחסים. החלק האחורי הוארך ב-80 ס"מ על מנת לאכלס את הסרן הנוסף ועם כמעט שישה מטרים בין הפגושים מציאת חניה עשויה להיות משימה לא פשוטה.

Flying-Huntsman-6x6 - חינני מבית KAHN. צילום: KAHN

Flying-Huntsman-6×6 – חינני מבית KAHN. צילום: KAHN

למרות שלא נחשפו תמונות של תא הנוסעים קאהן מבטיחה שהוא יעמוד בסטנדרט הגבוה ביותר כמצופה מתג המחיר של 770 אלף שקלים לפני מיסים אבל וויתור על צמד הדלתות מאחור לטובת הוספת הסרן השלישי עשוי להפוך את הגישה פנימה לפחות נוחה מה-110 המקורי. עוד נמסר כי המיתלים שונו וכויילו כך שיקנו נוחות נסיעה טובה יותר מכל רכב שטח אחר לשון ההודעה. אנחנו היינו יותר משמחים לארגן בינו לבין המרצדס G63 AMG 6X6 מבחן השוואתי בנקרות.

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*