יום חמישי , 28 מרץ 2024
דיפנדר קם לתחיה בצורת סופרקאר תחת מותג BOWLER. הדמיה: באולר

Bowler CSP 575

רוני נאק

הדיפנדר חזר ועכשיו הוא כועס יותר מאי פעם. אבל כדי להבין טוב יותר הנה שורת קונטקסט קצרה: לנד רובר רכשה את סדנת BOWLER בסוף 2019. ועתה באולר, המתמחה ביצרה של רכבי ראלי על בסיס לנדרוברים, קיבלה אישור להחזיר ליצור את האייקון הפעם כסופר-קאר עם נופך של ראלי וקצת פודרה מתחת לכנפיים.

ניואנס חשוב שיש לשים לב אליו הוא שהרכב לא ייקרא לנדרובר או חלילה DEFENDER אלא על חרטומו יתנוסס השם BOWLER ומאחור פלטה קטנה ועליה הלוגו הקלאסי (לא העדכני) של לנדרובר.

זה רק נראה כמו דיפנדר. הדמיה: באולר

גם אם מן החוץ CSP 575 נראה כמו ה-110 העייף מהרי אילת, זהו 110 שעוד אין שני לו. מתחת למרכב האלומיניום המזוהה יש ערב-רב של פריטים בייצור ייחודי של BOWLER, רבים מהם רכיבים שפותחו במיוחד למירוצי מדבר הדורשים עמידות רבה ויכולת לטפל בהרבה כוח ומהירות נסיעה גבוהה. מתחת לארגז הרבוע של המרכב תמצאו את השלדה הייחודית של הסדנה אשר כוללת כבר כלוב בטיחות מלא ועשויה מפלדה בעומס מתיחה גבוה.

מבחן דרכים לנדרובר דיפנדר 2021

מבחן דרכים לנדרובר דיפנדר פומה

השלדה נקראת cross-sector platform (מכאן CSP בקוד הדגם) וכוללת תצורה של קורות בצורה X המחברות את קורות האורך העבות של השלדה ועוד חיזוקים מבניים רבים. כל זה דרוש כדי לספק בסיס איתן למנוע V8 בנפח 5.0ל' המונשם דרך מגדש-על. זהו מנוע המוכר לכם מהריינג' רובר ספורט SVR ומפיק 575 כ"ס וכ-70 קג"מ. באולר לא פרסמה נתוני ביצועים אבל אם אתם זוכרים את המפלצות שהסדנה יצרה (ווילדקאט, EXR-S למשל) אפשר יהיה לצפות לאחד הדיפנדרים…סליחה באולרים…המהירים ביותר שיוצרו אי פעם.

השלדה cross-sector platform, קשיחה, קלה וצריכה לטפל ב-575 כ"ס. הדמיה: באולר

יחד עם זאת לא מדובר ברכב שטח קשוח וממוקד. עם ארבעה מושבים מפוארים, מערכת בקרת אקלים רב איזורית ומקום למזוודות עור מהודרות מאחור, ה-CSP 575 מיועד על ידי יוצרים לחיות בעיקר על הכביש. גמישות הפלטפורמה תאפשר לבעלים של רכב כזה להסב אותו במהירות ובקלות גם למשימות שטח על ידי החלפה מהירה של מערכת המתלים ותליית צמיגי שטח בכל פינה. לדברי באולר: "הוספנו מעט עידון לשימוש יומיומי על הכביש וברחובות העיר מבלי לאבד את החיספוס של הספורט המוטורי שבלב המותג".

כלוב בטיחות יהיה סטנדרטי. היצור מוגבל בעבודה ידנית. הדמיה: באולר

הרכב פותח, in house, על ידי מהנדסי באולר בחטיבת SVO של לנד רובר (אם תרצו מקביל ל-AMG אצל מרצדס). הבשורה היא שהרכב אכן יגיע ליצור סדרתי, אם כי מוגבל, ויהיה הראשון בעל צורת הדיפנדר הקלאסי שלנדרובר תייצר מאז הפסקת היצור לפני חמש שנים.

ההגעה לשוק מתוכננת למחצית השניה של 2021, כל היחידות יהיו מיוצרות בעבודת יד ולפי הזמנה מראש בלבד. המחיר הצפוי לצרכן באנגליה עומד על כ-200,000 ליש"ט (כ-860 אלפי שקלים לפני מיסים). ואם אתם חושבים על מרצדס G63 אז לא טעיתם. הביצועים דומים (585 כ"ס ו-4.5 שניות ל-100 קמ"ש) והמחיר אצלנו נושק ל-1.8 מיליון שקלים.

מחוספס יותר מ-G63 אקסקלוסיבי ונדיר הרבה יותר. הדמיה: באולר

Check Also

הרכב הנמכר באירופה – אינו חשמלי

האירופאים מפנים עורף לרכב חשמלי? דאצ'יה סנדרו העממית היא המכונית הנמכרת ביותר באירופה מזה חודשיים ברצף, טסלה Y במקום השני ופולקסווגן גולף בשלישי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

five × 3 =