רוני נאק
את פרשת כריות האוויר של טקאטה היפנית אנחנו כבר מכירים. רק לפני שבועיים דיווחנו לכם שבארצות הברית ה-NHTSA מבקש מבעלי מכוניות הונדה ממספר דגמים ישנים שלא לנסוע במכוניתם, מחשש שכרית האוויר, שיוצרה על ידי טקאטה, תתפוצץ בשעת תאונה והיושב מולה ייהרג. מטבע הדברים, טקאטה יצרה כריות אוויר שהתבררו כפגומות עבור יצרני רכב רבים – והרכבים האלה נמכרו בין היתר גם בישראל.
בזמנו הודיעו היבואניות של טויוטה, ניסאן וגם סובארו על ריקולים – וכעת מגיע תורם של הטנדרים של מאזדה – BT50. לפי הודעת דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, בעליהם של לא פחות מ-2,313 טנדרים מדגמי BT50 שיוצרו בין 2006 ל-2014 יזומנו למוסכי מאזדה בישראל כדי לבצע ריקול למנגנון כרית האוויר. הסכנה הקיימת ברכבים קשורה למקרים בהם כרית האוויר מתנפחת בעוצמה חזקה מדי, בגלל לחות שחודרת למנגנון הכרית, ופוגעת בנהג בעוצמה שיכולה להביא לפגיעה פיזית. משך התיקון, לפי דלק מוטורס יבואנית מאזדה הוא כשעתיים. לצד טנדר BT50 מזמנת דלק מוטורס גם 37,047 בעלי מאזדה 2 שיוצרו בין 2007 ל-2014 כדי לתקן את כרית האוויר.