יום שלישי , 23 אפריל 2024
בנטלי בנטיאגה V8
השנה בישראל: בנטלי מציגה גרסה "עממית" לבנטיאגה. המחיר, בערך כמו דירה

בדרך לישראל: בנטלי מציגה בנטיאגה v8

תומר הדר

 

בנטלי בנטיאגה "עממית"? יש דבר כזה. בנטלי, ששיווק מכוניותיה יחל בישראל בעוד פחות משלושה חודשים, חשפה באופן רשמי גרסת v8 לבנטיאגה, רכב הכביש שטח של בנטלי.

אך לפני שתחשבו, אולי בטעות, שמדובר ב"בנטלי ליסינג", הנה כמה נתונים שיחזירו אתכם למציאות: נפח המנוע של הבנטיאגה מתומנת הצילינדרים הוא ארבעה ליטרים. מספר השסתומים: 32. מספר המגדשים: שניים. מדובר במגדשי טווין סקרול שמאפשרים לבנטיאגה ביותר צנועה לשחרר 542 כוחות סוס ו770 ניוטון מטר המאפשרים לה לעוף ל 100 קמ"ש תוך 4.4 שניות ועד למהירות מרבית של 290 קמ"ש. שיעור פליטת המזהמים לא בדיוק צנוע אך גם לא בדיוק מחריד: 260 גרם לקילומטר של פחמן דו חמצני. צריכת הדלק הרשמית? כ8 ק"מ לליטר. לא רע ובהחלט אופטימי.

בנטיאגה V8
ארבעה ליטרים. שני מגדשים. אפס למאה ב4.4 שניות. המהירות הסופית: 290 קמ"ש

לצד המנוע האימתני מציגה בנטלי לראשונה גם חבילת בלימה הכוללת, לראשונה בבנטיאגה, דיסקים קראמיים אופציונאליים בקוטר 440 מילימטרים מקדימה, הנאחזים בקאליפרים בעלי עשר בוכנות ו 370 מילימטרים מאחור.

רשימת האופציות (המכובדת) של הבנטיאגה כוללת בין היתר 11 סוגי חישוקי גלגלים, כולל חישוקי 22 אינץ' בצבע שחור גרפיט ו(איך לא)- גלגלי כרום. בפנים רשימת האופציות מתרחבת יותר- וכוללת בחירה של מתאר התפירה (לא המצאנו, ככה זה בנטלי) למושבים – שאגב כוללים אופציה לשורת מושבים שלישית. במקום הקונסולה המרכזית, בגימור עץ מלוטש, יש כעת אופציה לקונסולת קרבון ולמושבים בגימור ותפירה שמיועדים לדמות כדור קריקט (שוב, לא נגענו, בנטלי אומרת).

 

רשימת האפשרויות כוללת לוח מחוונים בגימור קרבון פייבר. תתפנקו

שלא במפתיע, הבנטיאגה מצוידת בכל מערכת בטיחות שניתן לדמיין, כל בקרת שמירת נתיב אקטיבית, בלימה אוטונומית וכו – וגם מערכת בקרת זוויות גלגול- ומערכת בקרת ירידה במדרון, כי בואו לא נשכח שמדובר ברכב בעל הנעה כפולה ואפילו מרווח גחון סביר (משתנה בלחיצת כפתור הודות למתלי אוויר) שמצויד גם בבקרת שטח עם מצבי "שלג", "חול" וגם מצב בחירה אוטומטי. וכן, היא תגיע לארץ. המחיר: בערך כמו הדירה שהיתם רוצים שסבא ישאיר לכם.

 

Check Also

טויוטה 4Runner מהמם!

רכב שטח כהילכתו! טויוטה 4Runner כל חדש ולא מוותר במ"מ על יכולת השטח והקשיחות של קודמו. מוסיף לזה לא מעט "טק" חכם לשטח. בסתיו אצל הדילרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

fifteen − fourteen =