כתב: ניר בן זקן
17 שנים חלפו מאז וולוו נכנסה לסגמנט רכבי הפנאי עם ה-V70 XC, גרסה מוגבהת לדור הראשון של הסטיישן השוודית בדומה לסובארו אאוטבק. אז היא כונתה "קרוס קאונטרי", אבל בדור הבא שהושק ב-2004 שונה השם ל-XC70 כחלק מיצירת משפחת רכבי הפנאי יחד עם ה-XC90 שהושק שנה לפני כן.
[pro_ad_display_adzone id="80"]אולם כיום עם התרחבות היצע הדגמים וולוו החליטה לעשות סדר. מעטה הקרוסאוברים המורמים מעם יכונו XC (בסדרות 60 וה-90 החדש שהוצג לאחרונה) בעוד גרסאות הסטיישן-פנאי יכונו "קרוס קאנטרי" (בסדרות 40, 60 וספינת הדגל V90 שתושק בקרוב). את צמד סדרות C שיוצרן הופסק בשנה שעברה (C30 ו-C70) וולוו לא מתכוונת להחזיר לאולמות התצוגה בעתיד הקרוב.
לאחר שסיפרנו לכם בשבוע שעבר על ה-V60 "קרוס קאנטרי" החדשה, מנכ"ל וולוו, האקאן סמואלסון, הכריז כי החברה תציג גרסת פנאי מובהקת ל-V40 שתכונה XC40. אומנם לוולוו יש בהיצע את ה-V40 קרוס קאנטרי, אך למרות שהיא מוצעת עם אופציה להנעה כפולה (ב-T5), בעלת מרווח גחון גדול יותר משל הגרסה הרגילה ופגושים מפלסטיק שחור, היא לא מציעה תנוחת ישיבה מורמת מעם הנדרשת כדי להתחרות בפלח הקרוסאוברים פרימיום הקומפקטיים הרווחי, מול אאודי Q3, ב.מ.וו X1 ומרצדס GLA.
•למה לא נפלנו מהרגליים מאודי Q3?
לדברי מקורות בוולוו, ה-XC40 תתבסס על הפלטפורמה המודולארית החדשה CMA (ר"ת Compact Modular Architecture) שמפתחת וולוו יחד עם בעלת השליטה הסינית ג'ילי כך שהיא לא תתבסס על פלטפורמת ה-V40 הנוכחית המשותפת גם לפורד פוקוס. יחד עם זאת וולוו לא מתכוונת להשיק את הדגם החדש לפני שתרענן את ההיצע הקיים כך שה-XC40 לא צפויה לראות אור בעתיד הנראה לעין.