כתב: ניר בן זקן
רנו חושפת תמונות ופרטים ראשונים על הקדג'ר, קרוסאובר שיתמקם מעל הקפצ'ור מול יריבים כמו מאזדה CX5 וקיה ספורטאז'. זאת, לקראת החשיפה הרשמית בתערוכת ג'נבה בחודש הבא. הקדג'ר יחליף באירופה את הקוליאוס, הקרוסאובר הראשון של רנו (אם לא סופרים את הסניק RX4) שיוצר בשיתוף קונצרן סמסונג במפעל בדרום קוריאה. הקוליאוס ימשיך להיות מיוצר במקביל עבור השוק האסייתי המזרח אירופאי.
קאדג'ר נראה מבחינה עיצובית כמו קפצ'ור שאכל מנת תרד: גריל רשת קדמי גדול יותר, יחידות תאורה משולבות לד, בת יגלגל מודגשים, קו חלונות המשתפל מעלה בחלקו האחורי וישבן תפוח. לתחושת הגובה, המחוייבת ברכב פנאי, תורמים מגנים מפלסטיק שחור סביב למרכב.

הקדג'ר מתבסס על פלטפורמת הקשקאי, אבל עם 445 ס"מ בין הפגושים 184 ס"מ בין המראות ו-160 ס"מ לקצה מסילת הגגון. הוא מעט גדול יותר (7.3 ס"מ לאורך 3.6 ס"מ לרוחב ו-סנטימטראחדלגובה) כך גם נפח תא המטען שמכיל 472 ליטר (41 ליטרים יותרמהקשקאי). לפי רנו, תא הנוסעים מכיל חומרים איכותיים ופוזל למוצרי פולקסווגן. כך למשל תמצאו ידית מצופה עור לנוסע מימין לתיבת ההילוכים ושילוב צבעים שחור קודר) ואבזור רב כמו בלם יד חשמלי ומערכת מולטימדיה מקורית R-Link 2 הכוללת מסך מגע, שליטה קולית, בלוטות עם העתקה של ספר הטלפונים ומערכת ניווט. ממד מהירות דיגיטאלי רנו התקשתה להיפרד, אבל נראה כי זה הדגם הראשו ןמאז ימי המגאןII שמוותר על מפתח הכרטיס המעצבן.

רנו טרם פרסמה נתונים טכניים אבל ניתן לשער כי היצע המנועים יהיה זהה לקשקאי; טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר115 כ"ס ו-1.6 ליטר150 כ"ס. וטורבו-דיזל 1.5 ליטר110 כ"סו-1.6 ליטר130 כ"ס. בשונה מהקשקאי בעל תמסורת רציפה, מקורות בחברה מציינים שבהמשך שרשרת ההנעה תשכון תיבת EDC כפולת מצמד. גרסת הנעה קדמית תצוייד במערכת בקרת משיכה אלקטרונית (Extended Grip) המכוילת למקסם את האחיזה בתנאי דרך חלקים בעוד מערכת ההנעה הכפולה, המתבססת על מצמד רב-דסקיות, תוצע כאופציה ותציע שלושה מצבים: הנעה-קדמית, שילוב אוטומטי ו-4X4 נעול.

הקדג'ר יוצג לציבור בתערוכת ג'נבה בתחילת מרץ וישווק באירופה החל מהקיץ. בישראל הוא צפוי לנחות לקראת סוף השנה או תחילת שנה הבאה, אבל מהיבואנית קרסו לא נמסרו פרטים לגבי צפי מדויק להגעה או מחירים. נוכח התמחור האגרסיבי של המתחרים צפוי לאנשי היבואן אתגר אמיתי.