תומר הדר
שברולט טראוורס נחשבת לרכב שהצליח מאז ומתמיד לרקוד על שתי חתונות שאליהן לא בדיוק הוזמן: מחד גיסא, מדובר במיניואן. מאידך גיסא (שזה כמו לומר "מצד שני"), מדובר במעין רכב כביש שטח. הדור החדש של הטראוורס שהוצג השבוע בתערוכת הרכב בדטרויט מסיים את המחלוקת אחת ולתמיד: עיצובו החדש של הטראוורס מבהיר היטב שמדובר ברכב כביש שטח מובהק. הטראוורס החדש, שיגיע לישראל בשנה הבאה מעוצב, כך מדגישים בשברולט, בהשראת רכבי השטח הגדולים של היצרנית, כדוגמת שברולט סאברבן והטאהו, כך שבנקודה הזו בהחלט מסתיימת המחלוקת אם מדובר ברכב כביש שטח או במיניוואן. בפועל, מדובר ברכב די גדול במונחים ישראלים: אורך בסיס הגלגלים הוא 3,071 מילימטרים והאורך הכללי הוא 5,181 מילימטרים.
במסגרת התערוכה הוצגו מספר רמות גימור של הטראוורס החדשה, כולל רמת גימור שבארה"ב מכנים HIGH COUNTRY שכוללת חישוקי 20 אינץ', גימור חיצוני מושחר ושורת מושבים שלישית מתקפלת. לפי שברולט, הטראוורס יוצע עם מערכת MYLINK של היצרנית, המאפשרת קישוריות מלאה, מטעני USB לכל הנוסעים, טעינה אלחוטית לסמארטפונים וכמובן מערכות בטיחות הכוללות מערכת בלימה אוטונומית ושמירה על נתיב.
היצע המנועים כולל, במפתיע, מנוע טורבו בנפח 2.0 ליטרים המפיק 255 כוחות סוס אשר משודך לתיבה אוטומטית בעלת תשע מהירויות. לצידו, למען לקוחות שמרניים יותר, מוצע V6 בנפח 3.6 ליטרים המפיק 305 כוחות סוס. הכוח, בשתי הגרסאות, מוזרם אל הגלגלים הקדמיים, כאשר מערכת הנעה כפולה נותרת בשתי הגרסאות בגדר אופציה.