פרס הניחומים של הבריטים מכך שנאלצו לוותר על מדינת ישראל הוא לנד רובר, שממש כמונו חוגג 65 שנות קיום. מה שהחל כסקיצה חופשית בידיו של המהנדס מוריס ווילקס, הפך לרכב ה-4X4 הראשון בעולם בייצור אזרחי המוני ומאז הוא לא ממש הוחלף. הפשטות והיכולת של לנד רובר דיפרנדר השאירו אותו בייצור במשך עשרות שנים ובמקום להחליפו הוצגו לו אחים קטנים וגדולים, יקרים וזולים ממנו, וחלקם הפכו לאייקונים בזכות עצמם.
לנד רובר, שהספיק לעבור לידיים הודיות, חוגג את המאורע בדרכו, כלומר – בגרסה מיוחדת של דיפנדר האלמותי. שמו של הדגם הוא לנד רובר דיפנדר LXV. למפענחים נרמוז שמדובר באותיות רומיות.
לנד רובר דיפנדר LXV הוא וריאציה של דגם ה-90 אינץ' (דיפנדר קצר), עם צביעה דו גונית – גוף שחור וגג אפור. הגלגלים הייחודיים קלים ומאסיביים ותא הנוסעים לא ממש נאמן למקור הפשטני – עם מושבי עור בתפירה כתומה. רק 65 יחידות סמליות ייוצרו, אז אם שמתם עין על לנד רובר דיפנדר LXV, הכינו את כושר השכנוע שלכם.
אברי, לדעתי טעית; רכב ה-4×4 הראשון שיוצר בייצור המוני היה …הג'יפ. מיד עם סיום המלחמה (התוכנית היתה להתחיל עוד קודם לכן, אבל הצבא "שתה" כל מה שיוצר) הוחל בייצור הג'יפ CJ-2A – להבדיל מה-CJ2 שהיה אבטיפוס. מאות אלפים ממנו יוצרו בין 1945 ל-1949. אני מודה שאני לא אובייקטיבי כשמדובר בדיפנדרים, והייתי מוכר כליה של חמותי עבור אחד, אבל שהבריטים לא יגזימו: לא רק שגנבו את תוכניות הג'יפ עבור הדיפנדר, הם עוד מתהדרים בתואר "רכב ה-4×4 הסדרתי הראשון"?!?… עכשיו כשאני נזכר בקטע של המנדט שלהם בארץ, אולי מגיע להם הקטע של ההודים שנפל עליהם…
שטיינמנוביץ', אתה עדיין בחיים? כה לחי!…
טוב לשמוע שאתה עדיין איתנו, ואפילו קורא בעיון. למרות ש'הכליה של חמותך', זה לא ממש משכנע!
היא פולניה, כך שכליה אחת פחות או יותר לא ישפיעו עליה