יום שבת , 25 מאי 2019
ראשי » בשטח » מאזדה חושפת CX-9
מאזדה CX-9. קרוסאובר גדול של מאזדה אשר יגיע אלינו כמודל 2016 עם 7 מושבים ומנוע טורבו ראשון ליצרן. צילום: מאזדה
מאזדה CX-9. קרוסאובר גדול של מאזדה אשר יגיע אלינו כמודל 2016 עם 7 מושבים ומנוע טורבו ראשון ליצרן. צילום: מאזדה

מאזדה חושפת CX-9

ניר בן זקן
מאזדה חשפה בתערוכת הרכב בלוס אנג'לס את ה-CX-9 החדש, דור שני לספינת הדגל במשפחת הקרוסאוברים של החברה. הוא מחליף את הדור הראשון שנמכר במשך עשור מאז הושק ובכך סותם את הגולל על עידן שיתוף הפעולה בעבר עם פורד שכן הדור הקודם התבסס על פלטפורמת האדג'.

מאזדה CX-9. עם 7 מושבים מנוע טורבו חדש וגם פוטנציאל מעניין להגיע לישראל בשנה הבאה. צילום: מאזדה
מאזדה CX-9. עם 7 מושבים מנוע טורבו חדש וגם פוטנציאל מעניין להגיע לישראל בשנה הבאה. צילום: מאזדה

ה-CX-9 הוא דגם חדש לחלוטין, קצר ב-3 ס"מ מקודמו (505.6 ס"מ אבל עדיין ארוך מפורד אקספלורר ב-3.7 ס"מ), בעל בסיס גלגלים גדול ב-5.5 ס"מ (293 ס"מ 7 ס"מ יותר מאקספלורר) והוא שוקל 90 ק"ג פחות




מקודמו בגרסת ההנעה הקדמית ו-130 ק"ג פחות בגרסת ההנעה הכפולה. את המימדים הגדולים מסווה היטב שפת העיצוב "קודו" הדינמית-ספורטיבית של מאזדה והוא נראה כגרסה מאורכת ל-CX-5, אבל סבכה הקדמית גדולה יותר ויחידות תאורה צרות מקנות לו פרצוף כועס ובולט יותר.

מאזדה CX-9. עם 7 מושבים מנוע טורבו חדש וגם פוטנציאל מעניין להגיע לישראל בשנה הבאה. צילום: מאזדה
מאזדה CX-9. עם 7 מושבים מנוע טורבו חדש וגם פוטנציאל מעניין להגיע לישראל בשנה הבאה. צילום: מאזדה

תא הנוסעים יציע כבעבר 7 מקומות ישיבה, וניחן בעיצוב פנים המוכר מדגמי החברה עם מסך תצוגה בגודל 7" או 8" בחלקה העליון של הקונסולה המרכזית הנשלט מחוגה, הגה 3 צלעות ספורטיבי, אבל שילובי צבעים ודיפונים איכותיים ויוקרתיים יותר. אבזור הבטיחות כולל בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב, התראה על שטחים מתים ושמירת מרחק, בקרת התנגשות עירונית הבולמת עצמאית במהירות נמוכות.

מרגש! מנוע טורבו סדרתי ראשון של מאזדה ואיזה יופי של  נתונים! 250 כ"ס ו-43 קג"מ מנפח של 2.5ל' והזרקה ישירה. צילום: מאזדה
מרגש! מנוע טורבו סדרתי ראשון של מאזדה ואיזה יופי של נתונים! 250 כ"ס ו-43 קג"מ מנפח של 2.5ל' והזרקה ישירה. צילום: מאזדה

מה לוקח? מיצובישי אאוטלנדר או מאזדה CX-5?

זה הזמן לצאת לדיונה הגדולה!

החדשה הגדולה נוגעת ליחידת ההנעה; 4 צילינדרים בנפח 2.5 עם מגדש טורבו, המנוע הראשון של החברה שאינו אטמוספרי מאז ה-RX7 של תחילת שנות התשעים. הוא מפיק 250 כ"ס ב-5,000 סל"ד ו-42.8 קג"מ ב-2,000 סל"ד (17 כ"ס פחות, אבל 5.4 קג"מ יותר ממנוע V6 3.7 ליטר היוצא) ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 יחסים ולהנעה קדמית או כפולה.

מאזדה CX-9. והיא תגיע אלינו באמצע שנת 2016. האם תהווה תחליף אופנתי למיניוואן יקר? צילום: מאזדה
מאזדה CX-9. והיא תגיע אלינו באמצע שנת 2016. האם תהווה תחליף אופנתי למיניוואן יקר? צילום: מאזדה

באירופה אין כוונה למכור את ה-CX-9, אבל יתכן שלישראל היא דווקא כן תגיע בשנה הבאה.

צפו גם בזה

לנד רובר בתנוחה אופיינית. לנד רובר דיסקברי ספורט מחדש שלדה, מערכת הנעה היברידית וממשק אנושי עדיף.. צילום: לנד רובר

לנד רובר דיסקברי ספורט חדש

לנד רובר מציגה מתיחת פנים של דסקברי ספורט בשאיפה לעדכן את רכב הכביש שטח כך שיוכל לענות גם על שלל דרישותיהם של רוכשי רכבי כביש שטח שיקנו בעשור הבא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

14 − three =