מאת: רוני נאק
סיוע: עדי שפרן – כפרה
כך מסר אתמול אורי להב מנכ"ל קבוצת סמל"ת יבואנית פיאט וסובארו, במסיבת עיתונאים אשר סיכמה את פעילות הקבוצה בשנה היוצאת ומתארת את מטרתה לעבור את סף 20,000 המכוניות בשנת 2015.
הראשון להגיע יהיה סובארו אאוטבק החדש, כמעט שנה אחרי הצגתו העולמית. האאוטבק החדש מתבסס על השלדה של B4 החדש (שצפוי להגיע באותו הזמן) מצויד במנועי בוקסר 2.5ל' עם 175 כ"ס או 3.6ל' עם 6 ציל' ותפוקה של 256 כ"ס. העברת הכוח היא דרך תיבת הילוכים רציפה ומערכת הנעה כפולה-קבועה מתקדמת של סובארו. החלל הפנימי גדל מאד, מרווח הגחון עומד על 22 ס"מ וסובארו טוענת לשיפור מהותי באיכות הפנים וחוויית המשתמש. מחירים טרם פורסמו אבל הערכתינו היא כי הוא לא ירד מסף של 200 אלף שקלים.
לקראת סוף הרבעון, כשבחוף חם והשמש כבר יוקדת, תגיע אלינו גרסת ה"שטח" של פיאט 500L אשר באופן ראוי למדי קיבלה את הסימון 500X. זה דגם חשוב מאד בקו המוצרים של החברה שכן סגמנט רכבי הפנאי והשטח רשם בשנה החולפת גידול של 18% במכירות. זהו הסגמנט אשר רשם את הצמיחה הגדולה ביותר כשאחריו סגמנט המיני עם עליה של 11% בעוד שכל שאר קבוצות הרכב איבדו מנתח השוק שלהן לטובת שני אלו ורשמו ירידות.
ה-500X נחשפה בסתיו 2014 בפריז וחולקת את אותו קו היצור באיטליה שבו מיוצר גם הג'יפ רנייגד החדש. השלדה זהה לזו של הגרנד פונטו וה-500L (בסיס גלגלים של 275 ס"מ) בהיצע מנוע בנזין 1.4ל' טורבו עם תפוקה של 140 כ"ס ו-24 קג"מ ושני דיזלים בנפח 1.6 ו-2.0 ל' אשר ספק אם יגיעו אלינו. לשוק האמריקאי הדגם יצוייד גם במנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.4ל'. העברת הכוח נסמכת על תיבת הילוכים ידנית עם 5 או 6 הילוכים. תיבה רובוטית כפולת מצמדים או ZF אוטומטית עם 9 הילוכים. יש גרסאות הנעה קדמית בלבד או הנעה כפולה.
למרכב התוספות הראויות אשר הופכות כל רכב לרכב שטח. וזה אמור בעיקר כלפי הפגושים המעובים, חצאיות צד שחורות, חיפוי לבתי גלגלים וחישוקי 18 אינץ' בגרסאות הבכירות. המחיר הרשמי עדיין לא נמסר אבל אם יהיה על סמל"ת להתיישר עם רוב הסגמנט הזה יהיה עליה לתמחר את ה-500X בין 90 ל-130 אלפי שקלים.