תומר הדר
לא פחות משמונה שנים תמימות חלפו מאז הצגתו של הדור הנוכחי של פיז'ו 3008 – וכעת מגיע תורו של המחליף, שנקרא, בהתאם למסורת של פיז'ו – גם הוא 3008. על פי הצהרתה של פיז'ו, מדובר ב"רכב המתקדם ביותר שפיז'ו הציגה עד היום".
על פי פיז'ו, 3008 החדשה קלה במאה קילוגרמים מן הדור היוצא, הודות לשימוש באלומיניום ופלדה קלת משקל, שבפיז'ו מכנים UHSS – ULTRA HIGH STRENGH STEEL. בנוסף, פיז'ו 3008 יהיה הרכב הראשון מתוצרת פיז'ו שיצויד ב-I COCKPIT"" מערכת נטולת מתגים וכפתורים – ש"מדגישה" את המתגים השונים כאשר ידו של הנהג חולפת לידם. את המערכת ניתן לקבע באחד משני מצבים: "אנרגיה" ו"דינאמי", כך שצבעי התאורה של תא הנוסעים – והמתגים בפנים – משתנים בהתאם לבחירתו של הנהג.
• למה טויוטה היילקס היא רכב ת"ש של דאע"ש?
בנוסף, לפי פיז'ו, 3008 מציעה לרוכשים גם מספר פתרונות מוביליות אישית אשר מתלווים למכונית, כגון קטנוע מתקפל ואופניים חשמליים, שניתן לקפל לתוך תא המטען של 3008. היצע המנועים מוכר היטב מן ההיצע הנוכחי של החברה, שמוצע גם ב-3008: מדובר במנועי הבנזין המוכרים של היצרן, בעלי שלוש בוכנות בנפח 1.2 ליטרים, המפיקים 130 כוחות סוס, מנועי בנזין בנפח 1.6 ליטרים המפיקים 165 כוחות סוס. המנועים משודכים לתיבות הילוכים אוטומטיות פלנטריות בעלות שש מהירויות. לצד מנועי הבנזין מוצעים גם מנועי דיזל בנפח 1.6 ליטרים ו-2.0 ליטרים. הספק מנועי הדיזל נע בין 100 ל-180 כוחות סוס. 3008 ייובא לישראל במהלך המחצית הראשונה של 2017.