יום שישי , 29 מרץ 2024

רכבי הפרימיום-פנאי הנמכרים בישראל

 

מי מכר יותר? אאודי, מרצדס, ב.מ.וו אולי וולוו ? איזה מותג מוביל את המכירות בסגמנט הרווחי של רכבי הפנאי פרימיום? דו"ח המסירות של איגוד יבואני הרכב ומשרד התחבורה חושף.

 

אודי Q3  הדגם הנמכר ביותר בקבוצת גמדי הפרימיום - למרות מחירו הגבוה. צילום: פז בר

 

ברור שזה לא חשוב מי מכר הכי הרבה רכבי שטח; בדיוק כמו שזה לא חשוב באיזה מקום סיימת את מרוץ האופניים או לאיזה פוזיציה העפילה הקבוצה האהובה עליך באליפות. זה "לא חשוב" – אלא "חשוב מאד"! מאזנים נגזרים מנתוני מכירות, גורלות של עובדים, ואפילו מפעלים שלמים תלויים במכירות מוצלחות. ואזיש את האגו – שלפעמים מטשטש את דרך קבלת ההחלטות המקובלת – ובחבורת החוד הזו יש הרבה אגו. אז מי עשה את העבודה והעלה על כבישי ישראל הכי הרבה רכבי פנאי במיתוג פרימיום?

ב.מ.וו X1. למרות המדיניות החדשה והורדת המחירים...לא התרומם. צילום: פז בר

בייבי פרימיום

 לא, אנחנו לא חושבים שמיני (קאנטרימן) הוא מותג פרימיום, אפילו שרק לאחרונה היית קונה אותו ב-300 אלף שקלים ומעלה. אבל אאודי Q3 וב.מ.וו X1 בהחלט כן. השמועות הן שגם מרצדס בכיוון של איזשהו GLA קטן וחביב, אבל בינתיים הקטגוריה עשויה מהיריבים.

אז מי מהשניים מכר יותר? לפי דו"ח איגוד יבואני הרכב ומשרד התחבורה, בעשרת החודשים הראשונים של השנה נמכרו 64 מדגמי ה-X1 ולא פחות מ-268 מדגמי ה-Q3, למרות מחירו הרם.

 

קאדילק SRX השלישי בחבורה עם כמעט 150 יחידות. אודי Q5 כמעט שמכפיל את המספר וג'יפ גרנד צ'ירוקי נושק ל-450 כלים. צילום: פז בר

מיין סטרים פרימיום

רכבי הפרימיום-פנאי הפופולאריים ביותר נמצאים ברמת המחיר של 350-450 אלף שקלים, פלוס מינוס כמה עשרות אלפים. אל הגרמנים בקבוצה הזו מצטרפים בישראל ובעולם כלי רכב של יצרנים נוספים, כמו וולבו (XC60), קדילאק (SRX) ואינפיניטי (EX). הגרנד צ'רוקי של ג'יפ אמור היה להשתייך לקבוצת מחיר גבוהה יותר, אולם בשל תחרות עזה מצד עסקי ה"יבוא אישי", הגרנד אפילו זול יותר ממרבית מתחרי הקבוצה הזו. אצל לנד רובר הבינו שיש צורך להתחרות בתחום (לא, קשה לקרוא לפרילנדר "פרימיום") ועל כן הציבו כאן את מי שזכה בתואר המכובד "הרכב הנשי של השנה" ובחירתה האישית של בר רפאלי, ריינג' רובר איווק.

עם 19 מכירות מראשית 2012, ה-GLK של מרצדס לא מצליח להתברג כאן במקום גבוה וגם לא ה-EX של אינפיניטי, עם 29 המכירות שלו. ריינג' רובר איווק משפר מעט את התמונה עם 58 כלי רכב שהונחו על כבישי ישראל. תמחור אגרסיבי של ב.מ.וו X3 הביא לישראל 128 כלי רכב, טיפ טיפה פחות מהמספר שהביאה רמת המחיר הנמוכה, יחסית, של וולבו XC60, שנמכר ב-130 עותקים.

את השלשה העליונה בתחום פותח קדילאק SRX מסובב הראשים שמהווה את עיקר המכירות של קדילאק בישראל. מתחילת השנה נמכרו 141 מדגמי ה-SRX. במקום השני בתחום הזה נמצא המתחרה הגרמני, אאודי Q5. לא פחות מ-361 אנשים הניחו יד על רכב הפנאי המפונק, אבל אותו תמחור אנומאלי ותחרות מהיבוא האישי הביאה לכך שהפנאי פרימיום הנמכר ביותר ברמת המחיר הזו הוא ג'יפ גרנד צ'רוקי, עם 414 מכירות מראשית השנה.

 

מרצדס ML סוחף את הקבוצה היקרה של עולם הפנאי. חידוש הדגם עשה טוב למכירות ושינוי המדיניות של ב.מ.וו החדשה עדיין לא הטתה את הכף משטוטגארט למינכן. צילום: פז בר

מורמים מעם ומהשביל

 יש מי שהסמל מלפנים לא מספיק לו, והוא חייב להשיג את ספינת הדגל של המותג. רכבי הפנאי שעולים 450, 500 אלף ולפעמים אפילו מיליון שקלים מיועדים אך ורק למי שכיסו עמוס לעייפה. התחום הזה כולל רכבי פנאי פרימיום קלאסיים כמו מרצדס ML וב.מ.וו X5, אבל גם כלים שונים מעט מהמקובל, כמו הטוארג של המותג הסמי-עממי, פולקסווגן, כמו לקסוס RX שאיננו מזוהה עם קבוצת פרימיום מסוימת (אך במחירו שייך לכאן) וכמו הקופה-לשטח המוזר-אבל-מצליח בעולם, ב.מ.וו X6.

וולבו XC90 הוותיק והמרשים ממשיך עוד להימכר בישראל, אך במספרים קטנים, יחסית – 15 כלים מראשית השנה. ריינג' רובר הסופר-יקר וסופר-יוקרתי נמכר כאן ב-51 עותקים למרות מחירים המקובלים מעולם היאכטות. 63 מדגמי לנד רובר דיסקברי, האח הקטן והזול (מי ישמע…), עלו בעשרת החודשים הראשונים של השנה.

מעל לדיסקו ניצב ב.מ.וו X5 עם 75 מכירות, כמעט כמו רמת המכירות של אינפיניטי, שהניחו 76 קרוסאוברים מסוג אינפיניטי FX  המפתיע. אצל אאודי הצליחו להתברג במקום טוב ברשימת הסופר-פרימיום עם ה-Q7 ש-82 מדגמיו נמכרו בישראל מראשית השנה, מעט פחות מהבן-דוד, פולקסוואגן טוארג, עם 91 יחידות מראשית השנה.

אינפיניט FX. רכב הפנאי הבולט הזה מחזיק את רוב המכירות של המותג בישראל. עם כמעט 80 יחידות הוא הפתיע גם אותנו. צילום: פז בר

במקום השלישי ברשימת הפנאי פרימיום היקרים ביותר נמצא ב.מ.וו X6, אותו קופה לשטח שכנגד כל הסיכויים הצליח להימכר יותר מאחיו ה"נורמאלי", X5. לקסוס RX, שאחד מדגמיו הוא הקרוסאובר ההיברידי היחיד שאפשר לרכוש כיום בישראל, הצליח לחצות את קו ה-100 לקוחות, עם 103 כלי רכב שנמכרו מינואר, מספיק כדי להציב אותו במקום השני, אבל את המקום הראשון בתחום גורפת מרצדס, שלא ממש מצליחה בתחומים האחרים, אבל כאן נותנת נוקאאוט מרשים ביותר, עם לא פחות מ-168 מדגמי מרצדס ML הגדולים והמפוארים.

Check Also

בשורה לבעלי לנד רובר ויגואר

1,450 שקלים בלבד. חבילת טיפול מוזלת לבעלי דגמי לנד רובר ויגואר. מוצרי מגנטי-מרלי - שהיא גם ספקית OEM של יצרנים רבים עכשיו בחברת המזרח

3 comments

  1. רוני אהרנוביץ

    "ברור שזה לא חשוב מי מכר הכי הרבה רכבי שטח"…

    אז מה בדיוק הקשר בין נתוני מכירות לבין "מלכות" הקטגוריה? נפיחה פופוליסטית שלא מתאימה למדיום שנחזה להיות מקצועי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

two × 5 =