רוני נאק
תערוכת SEMA, המכה של השיפורים, עתידה להיפתח בעוד ימים ספורים ויצרני הרכב מחדדים חניתות, דורכים נשקים ומנפחים שרירים. אם זה סטנדרטי, זה לא יכול להיכנס בכלל בדלתות מרכז הכנסים של לאס וגאס. אם זה משופר, מה שקורה בווגאס נשאר כמובן בווגאס.

כעת קבלו את ההיצע של פורד לתערוכת SEMA, כשגולת הכותרת היא כמובן ה F150. כדי שללקוחות יהיה מה לבחור, והרבה, בפורד בחרו להציג מספר גדול של גרסאות, המתאימות לכל סוגי F150 השונים, הנעה כפולה, הנעה רגילה, כביש, שטח ומה שרק תרצו, כיאה לטנדר הנמכר ביותר בארה"ב.
הטנדר הראשון שפורד תציג ב-SEMA הוא ה-לריאט SUPERCRUE AIRDESIGN. פורד טרם חשפה מפרט טכני, אך מדגישה שמדובר בטנדר שעושה כבוד לטנדרים הספורטיביים של שנות ה-90, אם מישהו זוכר את הפורד SVT לייטנינג וחבריו השובבים. ה-SUPERCRUE הכסוף מונמך כמובן לרצפה באמצעות חבילה המבוססת על רכיבים של בילשטיין, יושב על חישוקי 20 אינץ' וכמובן שמקבל אי אלו תוספות קוסמטיות, וגם מערכת פליטה חופשית.

הטנדר השני, זה שלעת עתה נחשף רק כאיור אדום ומגרה במיוחד הוא ה-F150 XLT SUPERCRUE, המצויד דווקא במנוע היותר צנוע בהיצע של פורד: 2.7 מוגדש הזוכה למערכת פליטה משופרת ומערכת יניקה שלוגמת אוויר קר, מעבירה למנוע ומשם לארבעת הגלגלים שהורחקו מן המרכב באמצעות קיט הגבהה של skyjacker. ויש כמובן גם גלגלים גדולים, ניפוחים לכנפיים וכל מה שצריך כדי לעשות שמייח.

לצידם, בצבע קרם עם פגושי מתכת, כולל לד באר ממתין ה F150 CJ PONY – F150 שמתגאה בקיט הגבהה של 7 אינץ' (באמת? לא נראה), צמיגי BF וגם ניהול מנוע משודרג לאקובוסט המוכר של פורד שאמור לשלוף עוד כמה סוסים מ-3.5 ליטרים.

בפינת ה"לא ברור מה הקטע" ניצב F150 RTR, שמתואר כ"טנדר שרירים". המראה רומז על יכולות שטח, הגובה על יכולות כביש. המיגון התחתון רומז על כוונה לנשק סלעים, הקויל אוברים והסרן האחורי המשודר על רצון למרוח סוסים דווקא על אספלט. פורד לא טורחת להסביר מה הקטע, אנחנו לא שאלנו.

ויש גם את ה- OPERATOR. אם תתרגמו תגלו שהכוונה אולי למנתח? אבל לא, זו לא הכוונה. הכוונה היא לרכב מאוד שימושי, הנה תראו, הוא נושא טרקטורון. כי הוא משמש לחילוץ. הגיוני, לכן יש הגבהה של 5 אינץ', ניפוחים לכנפיים ותאורת LED.