יום רביעי , 1 מאי 2024
פיאט קרייזלר עם רווחיות של 10.2% בעיקר בזכות מותגי JEEP ו-RAM. צילום: FCA
פיאט קרייזלר עם רווחיות של 10.2% בעיקר בזכות מותגי JEEP ו-RAM. צילום: FCA

FCA סופסוף ממריאה

רוני נאק

זה היה גל הדיווחים הרבעוניים הדרמטי יותר של השנים האחרונות עם חברות רבות וחזקות אשר הודיעו לציבור המשקיעים בהם על רווחים נמוכים מהצפוי – למשל ב.מ.וו עם 27% ירידה – אבל גם עם הברקות. אחת מאלו היא FCA שמתחילה להביא לבנק את הפעולות הנמרצות של היו"ר המנוח מרקיונה.

פיאט קרייזלר עם רווחיות של 10.2% בעיקר בזכות מותגי JEEP ו-RAM. צילום: FCA
פיאט קרייזלר עם רווחיות של 10.2% בעיקר בזכות מותגי JEEP ו-RAM. צילום: FCA

קרייזלר תמיד הייתה הקטנה והחלשה יותר. עם רוויות נמוכה, כוח עבודה קטן וגם בפופולאריות פחותה מתוך השילוש של דטרויט לצד GM ו-FORD. בסיום הרבעון השלישי עם מכירות חודש ספטמבר שהיו רבות יותר משל פורד – לראשונה משנת 2015 – ניצבת FCA עם רווחיות של 10.2% לעומת ה-8.8% של לפורד וזהה לזו של GM.

שלא במפתיע מנוע הצמיחה העיקרי הוא מותג JEEP אשר רשם עליה של 16% ברבעון האחרון ואחריו מותג RAM עם 12% צמיחה במכירות. זאת בזכות עידכון הג'יפ צ'ירוקי, השקת הדור החדש של ג'יפ רנגלר וגם השקת טנדר RAM 1500. גלובאלית הרווחים של FCA – לפני מיסים – עומדים על קרוב ל-2.3 מיליארד דולרים. מקיימת בכך את התחזית של מקריונה כי עוד ב-2018 FCA תהפוך לתחרותית מול מתחרותיה.

Check Also

תעבורת הדאטה נחשפת

מכוניות מקושרות זה משהו שאנו כבר חיים עמו. עתה, נחשף גם הצד האפל והמחיר של הפקרת הפרטיות בידי רשויות זרות ולעיתים עוינות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

19 − 6 =