יום ראשון , 5 מאי 2024
טויוטה ופנסוניק רוצות להיות ספקיות הסוללות הגדולות ביותר לרכב חשמלי. בצילום חתך של יגואר i-pace צילום: יגואר
טויוטה ופנסוניק רוצות להיות ספקיות הסוללות הגדולות ביותר לרכב חשמלי. בצילום חתך של יגואר i-pace צילום: יגואר

משחקים סוללות

רוני נאק

בשוק הרכב חשוב לתכנן לריצה הארוכה – וכשהתחום משתנה לנגד עינינו בקצב כה מהיר בעת האחרונה חלק מהתכניות יכולות להיות הימורים כושלים ויקרים. למשל הציפייה של ב.מ.וו שרכב העתיד יונע במימן ותאי דלק. גם טויוטה חשבה כמוהם אלא שהיא זנחה את הגישה המימנית לטובת מה שמסתמן – כרגע – כאמצעי ההנעה המרכזי של מכוניות חשמלית: סוללות.

ובכן אתמול טויוטה ו-פנסוניק (זוכרים אותם מהטייפים?) מתכננים להקים מיזם משותף ליצור של סוללות לרכב חשמלי. המטרה באיחוד הכוחות היא להיות תחרותיים יותר – במונחים של עלויות ונפח יצור – מול הכוחות העולים בתחום הזה בעיקר מסין אבל גם מקוריאה.

במסגרת השת"פ פנסוניק תעביר את היצור בחמישה מפעלים מרחבי העולם (לא יגעו במפעל המשותף עם טסלה בארה"ב) והתכנית היא שכבר ב-2020 יחל היצור הנפחי של הסוללות. בהודעה שפרסמה בטוקיו נאמר כי בתכנית לייצר סוללות בעלות נפח גדול פי 50 מאלו שיש כיום במכוניות היברידיות – עוד חזון למועד בעניין הזה.

בשלב ראשון יסופקו הסוללות למאזדה (שותפתה של טויוטה בתחום החשמלי), כמו גם לדייהטסו ו-סובארו. הונדה שהיא כבר לקוחה של פנסוניק כנראה שגם תצורף לרשימת הלקוחות של השותפות הזו.

Check Also

יונדאי מפתחת מערכת היברידית לרכבים קטנים

ענקית הרכב יונדאי מזהה היטב את ההאטה במכירות הרכב החשמלי וממהרת למלא את החלל עם דגמים היברידיים שיתבססו על מערכת היברידית חדשה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

fifteen − 7 =