יום שלישי , 30 אפריל 2024
טנדר טסלה חשמלי
לא להתלהב - זהו רק איור של אמן לאפשרות של המראה העתידי של הטנדר החשמלי של טסלה. איור: EMER

הטנדר החשמלי של טסלה מגיע

רוני נאק

לצד שמועות שהנה טסלה מגיעה באופן רשמי לישראל, מצייץ אמש אילון מאסקה – מייסד טסלה – כי ב-21 לנובמבר עתידה החברה לחשוף את הטנדר החשמלי החדש שלה.

בעבר כבר היו רמזים רבים לגבי הפיקאפ החשמלי שיגיע מטסלה – כאשר בינתיים חברות אחרות כמו ריוויאן ו-בולינג'ר הציגו טנדרים משלהם. בעוד שאצלנו קבוצת הטנדרים קטנה ביותר (כ-4,000 יחידות בשנה בסך הכל), בארה"ב הטנדרים הם הלחם והחמאה של תעשיית הרכב עם מעל ל-2.5 מיליון יחידות שנמכרות בה מדי שנה. כך שהפוטנציאל של טנדר חשמלי קיים בהחלט. בנוסף, זו תהיה הפעם הראשונה שיצרנית אמריקאית (ממותג שכבר מוכר ובמידה רבה מבוסס בתחומו כמו טסלה) מציגה טנדר שיתחרה בדגמים המגיעים משברולט, פורד ו-RAM.

טיזר טנדר טסלה
זה לא נותן הרבה אבל זה הטיזר היחידי עד עתה שהגיע אשכרה מטסלה עצמה. צילום: טסלה

טסלה – כמו טסלה – תקיים את השקת הטנדר החשמלי בלוס אנג'לס בסמוך למפעל המייצר את הרקטות לשיגורי space x שלה. המיקום כמובן שלא נבחר במקרה והוא משקף את האופי של הטנדר אשר שאב השראה – כך אילון מאסק – מסרטי בלייד ראנר. מאסק אף צרף לציוצו סרטון של סצנת הפתיחה מסרט המד"ב הקלאסי משנת 1982.

מעבר לכך שהטנדר כונה "סייברפאנק" וכי יהיה לו עיצוב עתידני – אין פרטים נוספים באשר למידותיו, יחידת ההנעה, משקלים ועוד. אם ניקח כאמת מידה את הטנדרים החשמליים שאנו כבר מכירים מריוויאן (בגיבוי אמאזון) ומבולינג'ר – יהיה על הטנדר החשמלי של טסלה להציג טווח של כ-500 קילומטרים ויותר, להיות מצוייד בהנעה כפולה עם שניים או ארבעה מנועים חשמליים וכשר גרירה גדול מאד כפי שפורד הדגימה עם הטנדר החשמלי שלה שעדיין בפיתוח.

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

nineteen − six =