יום שלישי , 30 אפריל 2024
טויוטה מודיעה כי תסיר את הלוט מ-SUV כל-חשמלי חדש. החשיפה ב-19 לאפריל. צילום: טויוטה

טויוטה חושפת SUV חשמלי חדש!

רוני נאק

טויוטה אירופה שיחררה קדימון, שלא לומר טיזר, של SUV חדש וכל חשמלי אשר היא עתידה לחשוף גלובאלית בתערוכת הרכב של שנגחאי ב-19 לאפריל. טויוטה מקמצנת במידע בשלב הזה ומספר רק כי מדובר ביישום של פלטפורמת e-TNGA החדשה שהיא לא רק בעלת ממדים גמישים אלא מאפשר ליצרן ליצור כלי רכב בעלי הנעה אחורית, קדמית או כפולה. הפלטפורמה הזו מתבססת על העיקרון לפיו רכיבים מרכזיים וחשובים נותרים ללא שינוי ואילו חלקים אחרים משתנים באורך ורוחב כדי לאפשר בניה של מרכבים שונים ליישומים שונים, מפרטיות, דרך רכבי פנאי, מיניוואנים ומסחריות קלות.

טויוטה ראב-4 PHEV כבר מכה גלים בכל שוק שאליו הוא מגיע. אצלנו הוא צפוי לעלות כ-300 אלף שקלים. צילום: טויוטה

מבחן דרכים טויוטה יאריס הייבריד

עוד נוסיף כי הפלטפורמה הזו לא תהייה רק אצל טויוטה אלא שצפויה לשמש גם את סובארו שהשתתפה בפיתוחה. כך שיהיה זה הימור די בטוח להעריך כי בקרוב אנו נראה דגמי סובארו כל חשמליים חדשים. ההודעה הזו של טויוטה עבורנו היא "סגירת מעגל" עם הודעה של סובארו אירופה מדצמבר 2020 בה היא מודיעה למעשה את אותם הדברים בדיוק. באירופה, אגב, סובארו משווקת את דגמי אימפרזה, XV ו-פורסטר עם גרסאות הנעה היברידיות-קלות.

פלטפורמת e-TNGA תשמש גם את סובארו ב-SUV 4X4 חשמלי משלה. צילום: סובארו

מבחינת ממדים, טויוטה מדברת על SUV שיהיה mid-sized שזה אומר ממדים הדומים לזה של טויוטה ראב-4 הפופולארי. בצד של סובארו המידות הן מן הסתם דומות לאלו של סובארו פורסטר.

הצעות הגשה ל-SUV כל חשמלי חדש לסובארו עם עיצוב רטרו (אבל זה רק אנחנו). צילום: סובארו

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

9 − eight =