יום שני , 29 אפריל 2024
BYD גם רוצה 1,000 ק"מ. דור 2 של סוללות ה-LFP שלה הוא המפתח. צילום: BYD

תיראו מופתעים: גם BYD מבטיחה 1,000 ק"מ


 

רוני נאק

BYD תציג את הדור השני של סוללות ה-"בלייד" עם טווח נסיעה מספיק כדי לנהוג במכונית חשמלית מהמרכז לאילת וחזרה בטעינה אחת – כבר באוגוסט 2024. הדברים נאמרו על ידי יו"ר BYD, וואנג צ'ואנפו, אשר חשף פרטים על טכנולוגיית סוללת ליתיום-יון פוספט (LFP) מהדור השני במהלך ועידה כלכלית שהתקיימה לאחרונה. כך לפי האתר הסיני Fast Technology.

הסוללה החדשה תהיה קלה יותר, קטנה ויעילה יותר מסוללות ה-LFP מהדור הראשון של BYD – שהוצגו בשנת 2020 ומשמשות במכוניות חשמליות BYD המשווקות גם בישראל. לדברי וואנג לסוללה צפיפות אנרגטית של עד 190Wh ל-1 ק"ג (ביחס ל-150Wh הנוכחי). דבר המאפשר טווח של עד 1,000 ק"מ (CLTC, על פי התקן הסיני).

BYD משווקת כיום בישראל את רב המכר אטו 3 (הרכב הנמכר ביותר בישראל), כאשר הסדאן החדש SEAL הוא הדגם בעל הטווח הארוך ביותר. הוא מציע טווח של 570 ק"מ (WLTP) באמצעות סוללות להב LFP מהדור הראשון עם קיבולת של 82.5 קוט"ש.

דור 2 של סוללות LFP בתצורת "בלייד" מבטיח צפיפות אנרגטית של 190Wh ביחס ל-150 של הבלייד הנוכחי. צילום: BYD

 

• GAC חשמלית עם 1,000 ק"מ

• סקייוול פותחת אולמות בבאר שבע וחיפה

בעוד שנתוני CLTC ו-WLTP אינם השוואה ישירה – עם נתוני CLCT שנחשבים לאופטימיים מדי – סוללות הלהב מהדור השני יציעו בבירור שיפור בטווח הנסיעה או לחילופין יכול להמנע מנסיעה איטית מאד כדי לדדות לעמדת טעינה (שבתקווה תהיה זמינה, תקינה ומתקשרת עם הרכב). 

לטובת מי שאינו מכיר נספר כי השם "להב" מגיע מהאופן שבו תאי הסוללה הבודדים מסודרים באריזות שטוחות. זו שיטת אריזה יעילה יותר במקום סוללות גליליות (כמו בטסלה למשל) המאפשרת לנצל יותר מהחלל הזמין ברצפת הרכב לכימיה מחשמלת.

Fast Technology דיווחה שחברת הסוללות של BYD FinDreams – יצרנית סוללות הרכב השנייה בגודלה בעולם מאחורי CATL (Contemporary Amperex Technology Limited) – תציג את הטכנולוגיה העדכנית ביותר כבר באוגוסט, אם לא אז בהמשך 2024.

לטענת BYD היכולת המוגברת של סוללות בלייד דור 2, מעידה על כך שטכנולוגיית המצב המוצק – שטויוטה מקדמת  – לא ריאלית. טויוטה מצידה אומרת שטכנולוגיית סוללות מצב-מוצק חדשה תגיע ליצור סדרתי ב-2027, תספק טווח של עד 1200 ק"מ.

מנכ"ל CATL (יצרנית הסוללות הגדולה בעולם והספקית למותגי רכב רבים במערב) גינה לאחרונה את טכנולוגיית הסוללה במצב מוצק כלא ברת-קיימא ואך העלה חששות בטיחותיים. במקום זאת, CATL מחפשת את טכנולוגיית "Qilin" כדי להביא טווחים דומים למכוניות חשמליות כפריצת הדרך הבאה. CATL החלה בייצור של סוללת ליתיום '4C' בטעינה מהירה המסוגלת לספק טעינה של 400 ק"מ תוך עשר דקות בלבד.

FinDreams של BYD שיתפה לאחרונה פעולה עם CATL וחברות אחרות בפיתוח סוללות מוצק. שתי הענקיות הן חלק מקונסורציום של יצרני סוללות סיניים בשם CASIP (China All-Solid-State Battery Collaborative Innovation Platform), הכולל גם את יצרנית המכוניות החשמליות Nio – שבעצמה הציגה רכב עם טווח של 1,000 ק"מ מסוללה בחצי-מצב-מוצק.

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

eight + 2 =