רוני נאק
נראה שכולם מייצרים או מפתחים את אותו הדבר. לא משנה אם זה מגיע מיצרניות הרכב הוותיקות או מסטרטאפים כמו ריביאן. השבלונה של "פיקאפ חשמלי" נראה שעוברת ממרכז מו"פ אחד לשני. בסופו של דבר הטנדרים החשמליים שיגיעו לשווקים, לפחות ממה שאנו מכירים עד כה, מפורד, GM, ריביאן, בולינג'ר ועד לסייברטראק (הדמיוני) יהיו גדולים מאד ויותר מזה יקרים מאד.
אלפא (ALPHA) היא חברה קטנה מדרום קליפורניה עם חזון לספק תחבורה חופשית לעולם. בדומה ל-FORD גם ALPHA זיהתה שיש וואקום בסגמנט הטנדרים הקטנים יותר. וואקום שקיים בארה"ב מאז שפורד הגדילה את הריינג'ר לממדים הנוכחיים שלו. ככזה היא פיתחה טנדר קל, בעל הנעה חשמלית כמובן, שיוכל למלא את החלל. אתמול היא השיקה את ה-WOLF.
מדובר רק בגרסת חד-קבינה באורך כללי של 476 ס"מ, רוחב של 193 ס"מ וגובה של 168 ס"מ. ההסתפקות בשני מושבים משחרר מקום לארגז גדול ושימושי במידות של 165 ס"מ לאורך, 149 ס"מ לרוחב ועומק של 39 ס"מ.
אופציות ההנעה הן דו-מנועית להנעה כפולה או חד מנועי להנעה קדמית. הטווח על פי היצרן יהיה בין 400 ל-450 קילומטרים עם יכולת טעינה מהירה בזכות מערכת קירור מוגברת למערך הסוללות (80 קוט"ש). התאוצה ל-100 קמ"ש תארך 6.2 שניות ויכולת הגרירה מוגבלת ל-1360 ק"ג.
בתחום האבזור המפרט הבסיסי מציין מבחר של חישוקי גלגלים בקטרים של 16 עד 18 אינץ', תאורת LED מלאה, קוקפיט דיגטאלי מלא, מערכת שמע מושקעת וריפודי מושבים יוקרתיים. טווח המחירים נע בין 36,000 ל-46,000 דולרים (באמריקה לא כאן) שזה לערך מחצית ממה שצפוי להיות המחיר של הטנדרים החשמליים של החברות שציינתי בתחילת הידיעה.
בנוסף לטנדר אלפא מייצרת גם מכונית ספורט עם מראה רטרו מהמם בשם ACE וגם קרוסאובר אגרסיבי למראה בשם JAX שלא הייתי מגרש מהחניה שלי. זאת ואף זאת, אלפא מפתחת פלטפורמת "סקייטבורד" מודולארית (חשמלית, אוטונומית ומקושרת) למנעד רחב של יישומים מדגמי פרטיות ועד לסמי טריילר (אגב סמי טריילר חשמלי…מישהו שמע משהו מטסלה?).