יום שישי , 19 אפריל 2024
הנה אלפא וולף. טנדר חשמלי קומפקטי במחיר מחצית ממה שהכרנו עד היום. צילום: ALPHA

טנדר חשמלי נגיש יותר? Alpha Wolf

רוני נאק

נראה שכולם מייצרים או מפתחים את אותו הדבר. לא משנה אם זה מגיע מיצרניות הרכב הוותיקות או מסטרטאפים כמו ריביאן. השבלונה של "פיקאפ חשמלי" נראה שעוברת ממרכז מו"פ אחד לשני. בסופו של דבר הטנדרים החשמליים שיגיעו לשווקים, לפחות ממה שאנו מכירים עד כה, מפורד, GM, ריביאן, בולינג'ר ועד לסייברטראק (הדמיוני) יהיו גדולים מאד ויותר מזה יקרים מאד.

אלפא וולף. פיצוח רטרו מעניין לוואקום בקבוצת הטנדרים הקטנים. צילום: ALPHA

• הטנדרים החשמליים שבדרך 

אלפא (ALPHA) היא חברה קטנה מדרום קליפורניה עם חזון לספק תחבורה חופשית לעולם. בדומה ל-FORD גם ALPHA זיהתה שיש וואקום בסגמנט הטנדרים הקטנים יותר. וואקום שקיים בארה"ב מאז שפורד הגדילה את הריינג'ר לממדים הנוכחיים שלו. ככזה היא פיתחה טנדר קל, בעל הנעה חשמלית כמובן, שיוכל למלא את החלל. אתמול היא השיקה את ה-WOLF.

תא נהג מודרני ומקושר. אלפא לא ויתרה (כמו טסלה) על לוח מחוונים מול הנהג. מבטיחים איכות גבוהה וריפודים מפנקים. צילום: ALPHA

מדובר רק בגרסת חד-קבינה באורך כללי של 476 ס"מ, רוחב של 193 ס"מ וגובה של 168 ס"מ. ההסתפקות בשני מושבים משחרר מקום לארגז גדול ושימושי במידות של 165 ס"מ לאורך, 149 ס"מ לרוחב ועומק של 39 ס"מ.

אופציות ההנעה הן דו-מנועית להנעה כפולה או חד מנועי להנעה קדמית. הטווח על פי היצרן יהיה בין 400 ל-450 קילומטרים עם יכולת טעינה מהירה בזכות מערכת קירור מוגברת למערך הסוללות (80 קוט"ש). התאוצה ל-100 קמ"ש תארך 6.2 שניות ויכולת הגרירה מוגבלת ל-1360 ק"ג.

הארגז שימושי מעט גדול יותר משל פורד ריינג'ר. צילום: ALPHA

בתחום האבזור המפרט הבסיסי מציין מבחר של חישוקי גלגלים בקטרים של 16 עד 18 אינץ', תאורת LED מלאה, קוקפיט דיגטאלי מלא, מערכת שמע מושקעת וריפודי מושבים יוקרתיים. טווח המחירים נע בין 36,000 ל-46,000 דולרים (באמריקה לא כאן) שזה לערך מחצית ממה שצפוי להיות המחיר של הטנדרים החשמליים של החברות שציינתי בתחילת הידיעה.

ההנעה כפולה עם שני מנועים או קדמית בלבד עם מנוע יחיד. טווח של מעל ל-400 ק"מ. צילום: ALPHA

בנוסף לטנדר אלפא מייצרת גם מכונית ספורט עם מראה רטרו מהמם בשם ACE וגם קרוסאובר אגרסיבי למראה בשם JAX שלא הייתי מגרש מהחניה שלי. זאת ואף זאת, אלפא מפתחת פלטפורמת "סקייטבורד" מודולארית (חשמלית, אוטונומית ומקושרת) למנעד רחב של יישומים מדגמי פרטיות ועד לסמי טריילר (אגב סמי טריילר חשמלי…מישהו שמע משהו מטסלה?).

הנה אלפא ACE. גישת רטרו מקסימה לרכב ספורטיבי חשמלי. המחיר זול במפתיע. צילום: ALPHA

 

Check Also

אגרת הרישוי לרכב חשמלי מתייקרת מאד

מדינת ישראל מכניסה את נהגי הרכב החשמלי מתחת לאלונקת המיסים. החל מה-1 לינואר 2025 הטבת אגרת הרישוי תבוטל ותיישר קו לפי 7 קבוצות הרישוי הנהוגות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

five − 5 =